Блог

Кущ Олексій: Кабінет міністрів України прийняв рішення відновити екологічні вимоги щодо якості пального.

Внесено зміни до Технічного регламенту.   Відтепер, бензини, дизелі та скраплений газ в Україні знову повернулися до стандартів не нижче "Євро-5.

0

comments3159

Кущ Олексій

аналітика, економіка, фінанси

Постійний автор «Ділової столиці» та інших провідних видань, лідер рейтингів медійного цитування. Має великий досвід роботи в банках та інвестиційних компаніях. Працював начальником департаменту цінних паперів, директором іпотечного центру. Багаторічний радник президента Асоціації українських банків.

Кінець надприбутків "бодяжників".

 

Або коли правильно, то правильно.

 

Кабінет міністрів України прийняв рішення відновити екологічні вимоги щодо якості пального.

 

Внесено зміни до Технічного регламенту.   Відтепер, бензини, дизелі та скраплений газ в Україні знову повернулися до стандартів не нижче "Євро-5.

 

Чому це правильне рішення?

 

Справа в тому, що наразі більша частина палива йде з Європи, а там є лише стандарт не нижче Євро-5. Іншого не може бути апріорі.

 

Є також внутрішнє виробництво. Але це, головним чином, "Укрнафта", яка представлена на роздрібному ринку однією з найбільших українських монобрендових мереж.

 

До речі, на АЗК UKRNAFTA і не було ніколи пального нижче за стандарт Євро-5.

 

На початку повномасштабного вторгнення, коли росіяни атакували нафтобази, а традиційні шляхи постачання пального було заблоковано, екологічні послаблення мали певну логіку.

 

Тоді стояв простий вибір: заправити військову техніку і автомобілі біженців та волонтерів навіть "аби чим".

 

Чи просто не заправлятись, що було неможливим.

 

Тому дали зелене світло будь-якому паливу.

 

Але зараз цією шпариною почали користуватись тіньовики, які продовжують постачати на ринок різноманітну "бодягу" під виглядом неякісного пального, яке не відповідає європейським стандартам.

 

В цих умовах страждали саме системні оператори ринку, які вкладались в якість і обсяг.

 

Зокрема, ми бачимо величезний ефект на прикладі Укрнафти, яку передали в державне управління: зростає мережа, здатність держави на паливні ринкові інтервенції та збільшується обсяг сплачених в державний бюджет податків.

 

Зараз ринок відновився, учасники уклали стабільні довготермінові контракти з іноземними виробниками палива, опрацювали логістику та транспортні коридори.

 

По факту, легально в Україні і до рішення Кабміну на АЗК переважало пальне "Євро-5" та "Євро-6".

 

Уряд своїм рішенням фактично зафіксував повернення до реального стану речей.

 

Тепер ринок має остаточно повернутись до європейських норм, а камуфляж тіньової "бодяги" під вивіскою пального нижче стандарту Євро-5, має остаточно припинитись.

 

Що збільшить податкові надходження до бюджету, покращить якість продукту та очистить ринок від тіньових гравців.



comments

Новини партнерів

comments

Інші матеріали автора


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!