Головна Новини Інтерв'ю 2019 Гендиректор Данон в Україні Наталі Алькер: "Ми наполягаємо на рівності підходів до всіх учасників ринку"
commentss Інтерв'ю Всі новини

Ексклюзив Гендиректор Данон в Україні Наталі Алькер: "Ми наполягаємо на рівності підходів до всіх учасників ринку"

Портал "Коментарі" продовжує спецпроект "Comm:Corp" – цикл інтерв'ю з представниками глобальних зарубіжних компаній в Україні і з іноземними дипломатами, за підсумками яких редакція розробить дорожню карту – план інвестиційного розвитку країни. Герой нашого інтерв'ю – гендиректор Данон в Україні Наталі Алькер, яка розповіла, як компанія зі світовим ім'ям бореться з підводними течіями українського бізнесу і в чому секрет успіху їх команди. Ми також дізналися, що таке "розумний будинок Данон" - унікальна стратегія прийняття рішень в компанії та багато інших цікавих деталей

29 серпня 2019, 17:20 comments14501
Поділіться публікацією:
Гендиректор Данон в Україні Наталі Алькер: "Ми наполягаємо на рівності підходів до всіх учасників ринку"

СПЕЦПРОЕКТ "Comm:Corp"


"У Данон в Україні є власна реклама і ми навіть жартуємо по-українськи"

Наталі, як ви проводите час в Україні, чим захоплюєтеся?

Знаєте, я дійсно насолоджуюся часом, який проводжу тут. Мені це дуже подобається, я відчуваю в Україні багато позитивної енергії. Що стосується вільного часу, по-перше, я відвідую фітнес-клуб кожні вихідні, особливо люблю плавати. Також ходжу в одну клініку, де знайшла дуже хорошого мануального терапевта вправ для зміцнення спини. Що мені особливо подобається – так це відвідувати оперу і філармонію. Буваю там часто і можу зазначити, що опера і філармонія у вас на дійсно дуже хорошому рівні. На певні концерти я можу ходити навіть двічі.

Чи існує в Україні спеціальний бізнес-центр або клуб інтересів для експатів, в якому люди можуть говорити англійською, обговорювати повсякденне життя?

Звичайно, таке місце є, але воно не для дозвілля. Це справжній професійний центр, в якому я є членом Ради Директорів. Мова йде про Американську торговельну палату в Україні. На мою думку, це дуже професійна організація і дуже віддана популяризації західних стандартів ведення бізнесу. Там ми обговорюємо, як впливати на те, щоб бізнес в Україні все більше і більше був схожий на західний і ми просуваємо це в багатьох напрямках.

Давайте поговоримо про Данон. Охарактеризуйте свою компанію трьома словами...

Данон – це здорові продукти та високі стандарти якості, і ми дійсно прагнемо до цього. Ми працюємо тут за такими ж стандартами, як і в будь-якій іншій країні, де представлені. І через якісні здорові харчові продукти ми прагнемо пропагувати здоровий спосіб життя.

Розкажіть про бізнес-стратегії компанії Данон в Україні.

Наша стратегія насправді дуже подібна до тих, що існують в інших країнах. Ми просуваємо категорії корисних молочних продуктів, частково наше портфоліо по-справжньому присвячене здоров'ю: це Активіа, Актімель, Растішка — продукти з додатковою цінністю, які містять пробіотичні штами або збагачені вітамінами і мікроелементами. Лідируючі позиції в продуктовій лінійці займають молочні десерти Даніссімо. Звичайно, Активія, Актімель, Растішка – це продукція, яку випускає кожен Данон в світі. Що особливого в Україні – тут є Простоквашино – бренд традиційних молочних продуктів, що і є характерною особливістю українського ринку, адже традиційна молочна продукція нетипова для інших підрозділів Данон в світі.

Ми присутні в Україні уже впродовж 20 років. У минулому ми придбали компанію Unimilk, яка була досить великим гравцем на ринку. Ми отримали цей бренд традиційної для України продукції і продовжуємо розвивати його, застосовуючи стандарти якості Данон.

picture

А бренд Простоквашино представлений і в Росії?

Так, насправді це бренд, який представлений по всьому регіону СНД, ви також можете побачити його в Білорусі і Казахстані. І так, у Росії цей бренд грає важливу роль.

А чи ви плануєте запустити якийсь національний український бренд?

Простоквашино для мене справжній український бренд. Чому? Тому що все, що ми робимо в Україні це на 100% українське молоко, яке приходить з українських фермерських господарств. Ми нещодавно запустили йогурт Простоквашино з українськими фруктами. І все, що ми робимо з маркетингової та виробничої точки зору, робимо тут, в Україні. У нас є сильна команда, тому ми маємо власну рекламу, навіть жартуємо по-українськи. Тому для мене Простоквашино – це справжній український маленький кіт (на упаковках продукції Простоквашино зображують кота, — ред.).

"Судова система в Україні слабше і ми завжди повинні враховувати це"

Чи Легко в Україні вести бізнес?

Я б сказала, що так і це буде чесна відповідь. В цілому ми ростемо, стаємо все більш прибутковими. І взагалі, ми працюємо з підходом, дуже подібним для інших країн. Звичайно, є деякі відмінності, але вони невеликі. Правда, є і певні складнощі... Наприклад, судова система в Україні слабша і ми завжди повинні враховувати це. Ми не можемо бути впевнені в тому, що в проблемній ситуації українська судова система зможе на належному рівні підтримати іноземного інвестора.

Ми також розуміємо, що деякі конкуренти, певні маленькі гравці, можуть грати за іншими правилами, не так чесно, як ми. Данон — справді чесна компанія, наша молочна продукція на 100% є молочною, ми відповідаємо за якість, декларуємо все на етикетці, але знаємо, що деякі так не роблять. Знову ж, це може бути не якийсь великий гравець, велика компанія, а певні люди, що не грають за правилами. І ми знаємо, що, на жаль, іноді система дуже слабка, щоб перемогти це. Таким чином, дане положення речей може створювати недобросовісну конкуренцію. Але ми сподіваємося, що український споживач розуміє: є бренди, яким можна довіряти і є абсолютно чесні виробники.

А якщо ми говоримо про взаємодію з податковими органами – чи маєте ви якісь проблеми в спілкуванні, або, можливо, буває так, що вони помиляються, а компанія права?

Перш за все, в компанії весь персонал український, у нас є відмінна команда з корпоративних комунікацій, юридичних питань тощо. У компанії взагалі є тільки дві людини з інших країн – це я і директор по закупівлях. Моя команда здатна ефективно взаємодіяти з державною владою. І саме так ми хочемо співпрацювати. Ми дійсно платимо всі податки, декларуємо всіх працівників, всі зарплати – це все дуже великі платежі. Але це справедливо, адже ми говоримо про гарні інвестиції в Україну.

Але те, що ми платимо багато податків, не означає, що до нас не приходять аудитори. Данон отримує багато запитів на надання інформації, нас пильно вивчають... Наприклад, днями в нашій компанії завершилася чергова податкова перевірка. Але ми пишаємося тим, що працюємо. Звичайно, представники влади можуть мати питання, якісь коментарі, але ми їх обговорюємо і зазвичай знаходимо спільну мову. Не скажу, що це просто, іноді доводиться докладати багато зусиль, багато часу витрачати на обговорення того чи іншого питання, але ми можемо це залагодити відкрито і цивілізовано.

Які труднощі виникають у вас, як у іноземного бізнесу в Україні?

Ми лише до певної міри є іноземним бізнесом, як я вже говорила, – майже все, що ми тут робимо, є українським, в команді – українці, ми дійсно українська компанія. Міжнародними нас робить те, що ми працюємо за міжнародними правилами і стандартами, що також є частиною однієї великої світової сім'ї компаній Данон. Тому, певною мірою, це не так складно. Це більше про те, чи всі на ринку працюють за правилами, як робимо це ми. Наприклад, коли ми бачимо, що українці хочуть кращого рівня життя – ми підвищуємо зарплати своїм співробітникам, а коли ви декларуєте всі ці зарплати – звичайно, ви стикаєтеся з викликом. Кожен раз, коли ви піднімаєте зарплати – наступає збільшення податкового навантаження. Але я думаю, що це справедливо, ми повинні це робити, адже тут йдеться про ставлення до громадян і суспільства, в якому ми працюємо.

picture

Данон в Україні відстоює однакові підходи до всіх учасників ринку. Ми готові до перевірок, готові відкривати документацію, але мені цікаво, чи такий же пильний нагляд за іншими гравцями ринку? Тому ми наполягаємо на рівності підходів – будь ласка, не розглядайте під лупою тільки міжнародні компанії, перевіряйте і інших. Так, ми вразливі, адже ми великі на карті, у нас великий документообіг тощо. Але я впевнена, що не всі на ринку можуть бути настільки прозорими, як ми.

А якщо говорити про конкуренцію і маркетингу, що можна назвати чесною конкуренцією тут, в Україні?

Деякі гравці на ринку, і я не хочу конкретизувати, можуть стверджувати, що у них повністю молочна продукція, але це не так, вона містить немолочні добавки. Визначивши це, ми провели конфіденційну бесіду з деякими членами уряду, щоб вони самостійно могли перевірити і вирішити питання. Нехай ці випадки не масові, але ми вважаємо, що цьому треба покласти край. Мова про ті маленькі речі, які нам потрібно робити разом з владою, адже це справедлива конкуренція на майбутнє.

А як щодо фейкових новин, ваша компанія страждає від них?

Так, час від часу в інтернет-просторі з'являються фейкові новини, але чи варто їх коментувати – велике питання. Кожен раз це предмет окремої оцінки і аналізу. Насправді я не пам'ятаю за всю історію таких фейкових новин, які б істотно впливали на бізнес. Хтось генерує їх, хтось має певну мету. Для нас головне рухатися в обраному нами напрямку, бути повністю відкритими і чесними. У такому випадку ми стаємо невразливими до фейків будь-якого рівня і масштабу.

Чи використовуєте ви планування в нашій турбулентному українському середовищі?

Звичайно, ми використовуємо планування. Щоправда, є певні змінні, але ми можемо спостерігати наступне явище. Наприклад, я прийшла сюди (очолила компанію Данон в Україні, — ред.) два роки тому. За останні два роки стан іноземної валюти був більш-менш передбачуваним, як і інші макропоказники. Ми не обов'язково дивимося на офіційну статистику уряду, яка передбачає дуже низьку інфляцію, ми робимо своє власне дослідження разом з певними банками і певними місцевими компаніями. І, як правило, ми досить близькі до реального стану речей. Тому це не статичне середовище, але я не можу сказати, що воно непередбачуване.

І, звичайно, ми плануємо, ми повинні це робити. У нас є дуже докладний план на 12 місяців, і навіть стратегічне планування на три роки. Незважаючи на це, ми вирішили цього року вкласти суттєві інвестиції в розмірі декількох мільйонів євро, побудували нову виробничу лінію в Кременчуці і відкрили її в червні. Ми вже запускаємо інновації для цього, тому глобальна група задоволена і готова й надалі підтримувати розвиток в Україні. Якщо буде подальший розвиток, ми маємо всі шанси залучати додаткові інвестиції.

Ви збираєтеся відкрити новий завод?

У нас вже є два заводи – один в Херсоні і один в Кременчуці і ми маємо намір інвестувати в їх розвиток, щоб мати ще більше потужностей, а якщо точніше – ще більше можливостей, адже вони знаходяться саме там.

"В компанії Данон є особливий стиль лідерства"

Соціальна відповідальність. Що компанія Данон в Україні робить в цьому напрямку?

Це важливо скрізь, де ми працюємо. Насамперед ми в Україні для бізнесу, але, звичайно, у нас є відповідальність як суб'єкта суспільства. Отже, перш за все ми хочемо мати вплив у тих містах, де є наше виробництво, там, де ми безпосередньо співпрацюємо з спільнотою. Наприклад, у Кременчуці ми повністю профінансували і побудували дитячий майданчик. Ми відкрили кілька місяців тому. Місто не мало свого дитячого майданчика в парку, а потреба населення була.

У Херсоні ми також організовуємо спеціальні екскурсійні візити на наші заводи для школярів. Це частина їхнього розвитку та навчання. Двічі на тиждень ми регулярно протягом року приймаємо дітей, щоб представити їм систему виробництва і показати, як вона працює. Так вони стають ближче до виробництва своїх улюблених продуктів і в той же час ми надаємо їм додаткову інформацію про здоров'я і здорові харчові звички. Ми плануємо поширити таку практику і для Кременчука. Однак ще працюємо над підготовкою заводу (спеціальні умови для забезпечення безпеки дітей на виробництві, тощо).

picture

Традиційно щороку в червні в компанії проходить місяць волонтерства, який об'єднує всіх співробітників в соціальних активностях для суспільства. Ми підтримуємо кілька речей – це може бути еко-активність по прибиранню парків або сортування сміття на спеціальних станціях, може бути навчання здоровому способу життя та харчування у школах, а може бути допомога в будинках для престарілих. Звичайно, це не першочерговий обов'язок, але ми сподіваємося, що таким чином надаємо можливості, допомагаємо суспільству навіть поза нашою прямою діяльністю.

Крім корпоративних активностей, особисто я фінансово підтримую Міжнародну організацію "Червоний Хрест", яка допомагає біженцям з Донбасу.

Данон входить в топ-5 компаній з виробництва відходів з пластика. Як ви боретеся з цією проблемою або з таким іміджем?

Так, це не імідж, це правда. Ми входимо в список через упаковку, що потрібна для нашої продукції. Це дійсно дуже серйозно, тому є глобальні зобов'язання групи компаній Данон – перейти до циркулярної економіки. Специфічним питанням для України є насамперед якість пластику, який ми маємо, і якість упаковки взагалі. Близько 80% упаковки, яку ми використовуємо в Україні, підлягає вторинній переробці. І ми плануємо, що у 2025 році це буде 100% упаковки. Наприклад, на нашій новій лінії 100% стаканчиків виготовляються з матеріалу, що підлягає вторинній переробці. Так що це частина стратегії. Звичайно, проблема в Україні в тому, що на національному рівні ще немає впровадженої системи переробки відходів. Але ми пишаємося, що підписали меморандум разом з іншими міжнародними компаніями щодо впровадження розширеної відповідальності виробника. Така практика застосовується в багатьох країнах, де працює Данон, і ми вважаємо, що це є найкращим прикладом. Це європейська система, де виробник таким чином може зробити свій внесок через конкретний податок, і ці податки збираються і керуються не одноосібно, а колективно, щоб упевнитися, що кошти були витрачені на суспільство, на систему переробки, сортування відходів тощо.

Варто розуміти, що не все в цій ситуації залежить від вашої компанії?

Вірно. І чого нам не вистачає в українському контексті, так це нового закону. І ми наполягаємо на тому, щоб закон був подібний до європейського. В останні роки навколо цього було багато ігор різних політичних сил, тому що на цьому потенційно можна заробити багато грошей, І ми бачили, що не всі хотіли грати справедливо, але, на щастя, не було консенсусу. Тепер це завдання на майбутнє, і ми сподіваємося, що, можливо, з новим парламентом новий закон може бути прийнятий за аналогією з кращими європейськими практиками, саме за це ми виступаємо і до цього ми прагнемо.

Отже, зараз ми вирішили співфінансувати міжнародних експертів для отримання рекомендацій щодо впровадження відповідної системи. Ми це зробили на базі Американської торговельної палати в Україні. Ми підтримуємо ініціативу, де є експерт, якого ми обрали, і який докладно опише, як можна впровадити європейську систему в Україні. Очікуємо, що всі рекомендації повинні бути готові в кінці жовтня, і потім, маючи зріле бачення і позицію, лобіювання нового закону може бути більш ефективним. Наша компанія розуміє, що в певний момент це може вилитися для нас новим податком. Але ми готові це прийняти, якщо будемо знати, що зібрані гроші будуть використані для системи управління відходами упаковки.

Розкажіть про стосунки між експатами і місцевими співробітниками. Яке управління ви використовуєте? Може, авторитарне (жарт)? А може, демократичне?

Ну, я типова людина в стилі Данон, адже вже 20 років працюю в компанії. Я була генеральним директором в іншій країні, зокрема, у Франції. Це вперше, коли я живу за кордоном, тому думаю, що у мене дуже французький стиль. Отже, що я намагаюся робити насамперед – це самостійно приймати рішення, я готова до цього і маю відповідний досвід. З іншого боку, ми можемо бути дуже ефективними і дуже успішними за допомогою делегування повноважень. У мене дуже сильна команда, дуже висококваліфікований CODI (рада директорів, — ред.), високий рівень професіоналізму, сильні лідери в командах.

Ми називаємо нашу стратегію "розумний будинок Данон". У нас є спеціальні колективні майданчики для прийняття рішень (комітети), але кожен сам вибирає лідерські напрямки в команді і можливість впливати через власні проекти та ініціативи. Я залишаю за собою право остаточного рішення – сказати "так" або "ні". Наша компанія – дуже гарне місце для професійного зростання працівників. Є особливий стиль лідерства Данон. Всі ми в цій компанії поділяємо однакові цінності, які лежать в основі поняття лідерства – вони називаються HOPE (з англ. — надія, — ред.). Н (humanism) – гуманізм, O (opennes) – відкритість, P (proximity) – наближеність, E (enthusiasm) – ентузіазм. І якщо ви теж цінуйте це – ви даноновец!

Якщо говорити про асортименті продукції. Який ваш улюблений продукт?

Я споживач Активіа. Моя команда знає, що молочка – частина мого раціону. Також мені дуже подобається "ряжанка" це те, що я відкрила для себе тут, в Україні. Цей неповторний смак, який навіть без цукру має солодкуватий відтінок – ну дуже смачно! Зараз ми запустили лінійку ALPRO продукти на рослинній основі. Вони не виробляються в Україні, вони виробляються у Бельгії, адже у нас немає такого типу потужностей. І для людей, які не сприймають лактозу, це хороша альтернатива мигдальне молоко, кокосове молоко і так далі... Так що це мої улюблені продукти.

Я вживаю також сметану. Звичайно, їм її не так, як це роблять українці. Тобто не їм борщ зі сметаною щодня, але додаю трохи сметани, коли готую для себе.

ДОСЬЄ

picture

Наталі Алькер (Nathalie Alquier) народилася 5 квітня 1965 року в місті Кастр (Тарн, Франція). У 1988 році закінчила Вищу комерційну школу в Жуй-ан-Жозасе – передмісті Парижа.

З 1988 по 1997 роки працювала менеджером по маркетингу в групі Колгейт Палмолів, а з 1998-го – почалася кар'єра в групі компаній Данон. Перша посада в компанії – директор по маркетингу, відповідала за дитяче та підліткове портфоліо продуктів у підрозділі Данон Бісквітс.

У 2002 році Наталі Алькер була призначена директором по маркетингу Французького підрозділу Данон Бісквітс, відповідала за категорію десертів. З 2005 по 2011 роки була Генеральним директором водного підрозділу Данон у Франції. З 2012 по 2015 роки займала крісло віце-президента компанії Данон з питань якості та сталого розвитку, а в 2016-му очолила Європейську групу зростання категорій в Данон.

З серпня 2017 року Наталі Алькер – Генеральний директор Данон в Україні. Відповідає за бізнес підрозділ молочних продуктів і продуктів на рослинній основі.

Член ради директорів Американської торгової палати в Україні.




Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: comments.ua
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!