Рубрики
МЕНЮ
Мария Чиренко
Прем'єр-міністр Олексій Гончарук під час щорічного міжнародного форуму "Ялтинська європейська стратегія-2019 (YES) виступив з пропозицією з'єднати Чорне і Балтійське моря. За його словами, для цього потрібно домовитися з Польщею і Білоруссю.
Гончарук вважає, що реалізація цього масштабного проекту буде вигідна Україні, але не всі експерти згодні з такою думкою.
Так, старший економіст Ukraine Economic Outlook Михайло Кухар вважає, що новий річковий шлях обов'язково потрібно запускати.
"Це старий проект, але від цього не менш цінний. Той уряд, який його реалізує, не просто увійде в історію, а навічно збільшить економічне зростання України на 3-5 млрд. доларів щорічно. І не на рік-два, а назавжди", — підкреслив Кухар.
Керівник проекту "Майдан Закордонних Справ", головний редактор в BlackSeaNews Андрій Клименко нагадав, що таким шляхом користувалися під час Другої світової війни.
"Якщо перейматися питанням – як кораблі Дніпровської річкової флотилії дійшли до Берліна (тобто, воювали на річці Шпрее), то все стане зрозумілим. Просто необхідно провести аудит річок і каналів на території України, Білорусі, Польщі, Німеччини. Зрозуміти – де що потрібно підправити, оновити канали, шлюзи, поглиблення дна). Тобто, створити маршрут Дніпро — Прип'ять – Західний Буг — Вісла — Балтика. Треба просто згадати про Дніпровсько-Вісловський водний шлях Е-40 (Гданськ — Варшава — Берестя — Мозир — Київ — Херсон). Ключовий вузол там – Дніпровсько-Бузький канал", — пояснив експерт.
Кандидат політичних наук, політолог Олексій Якубін скептично поставився до проекту, вважаючи, що прем'єр намагається сховати за гучними заявами відсутність програми уряду.
"За різними оцінками, будівництво шляху, про який говорить Гончарук, стартує від 12 млрд доларів. При цьому залишаються відкритими питання: що перевозити цим шляхом, хто в цьому зацікавлений, що це дасть? Здається, що прем'єр, коли робить такі заяви, женеться за красивою картинкою. При цьому реальних економічних розрахунків (наскільки вигідно і обґрунтовано) нам не приводять", — констатував Якубін.
За словами експерта, уряду варто було б зосередитися на реалістичних проектах.
"Той же проект Нового Шовкового Шляху, який робить Китай, пройшов повз Україну. Потрібно думати, як приєднатися до цього логістичного коридору, який точно буде мати завантаженість і приносити дивіденди. До того ж, варто потурбуватися і про транзит газу: ми збережемо свою ГТС? І тут мова йде про реальні мільярди доларів, які ми можемо або отримати або втратити. Це куди важливіше, ніж малювати нереальні картинки", — пояснив він.
Варто відзначити, що, за словами прем'єра, Україна вже почала вибудовувати конструктивні відносини в питанні з'єднання морів і веде переговори з Білоруссю і Польщею.
Новини партнерів
Новини