Coinspot 20.02.2020

BTC/USD

9 795,04

ETH/USD

249,41

LTC/USD

70,61

НБУ 20.02.2020

USD/UAH

24,47

EUR/UAH

26,52

RUB/UAH

0,39

Рубрики

МЕНЮ

Головна Новини Бізнес економіка Реальні плани або пусті балачки: що стоїть за обіцянками Гончарука привести дороги в порядок
НОВИНИ Всі новини

Реальні плани або пусті балачки: що стоїть за обіцянками Гончарука привести дороги в порядок

Експерти схиляються до думки, що словам прем'єр-міністра Олексія Гончарука про масштабне поліпшення якості доріг в Україні довіряти не варто, а 86,5 млрд грн, виділених на ремонт доріг у 2020 році – "крапля в морі"

28 січня 2020, 12:55 3633
Автор:

• Максим Журавель

Реальні плани або пусті балачки: що стоїть за обіцянками Гончарука привести дороги в порядок

Прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що в найближчі п'ять років дороги стануть символом росту і розвитку України. І уточнив, що у 2020 році планується залучити 86,5 млрд грн на ремонт доріг державного значення. Чи реально довести до розуму українські дороги у визначені терміни, експерти розповіли виданню "Коментарі".

"Обіцянка того, що за 5 років наші дороги стануть символом росту і розвитку України – не варті навіть того паперу, на якому вони будуть надруковані"

Коли відсутні реальні результати роботи – їх підміняють гучними гаслами про "щасливе майбутнє", вважає експерт Економічного дискусійного клубу Ігор Гарбарук.

"Цей принцип діяльності попередніх урядів сьогодні активно використовує пан Гончарук. Обіцянка того, що за 5 років наші дороги стануть символом росту і розвитку України не варті навіть того паперу, на якому вони будуть надруковані. Запитаєте чому? Та тому що вся система дорожньої інфраструктури ефективно працює лише тоді, коли пов'язує між собою великі виробничі і розподільні логістичні об'єкти", пояснює експерт.

За його словами, сам по собі ремонт доріг призведе виключно до поліпшення дорожнього покриття – причому, швидше за все, ситуативного і недовговічного. Гарбарук вважає, що результат дасть тільки підтримка на державному рівні програм створення якісних мультимодальних та інтермодальних транспортних коридорів з метою залучення нових додаткових вантажопотоків, за рахунок експортних, імпортних, транзитних вантажів України, Європейського Союзу, СНД, Китаю, Південно-східної Азії і Близького Сходу.

"Результат буде досягнутий лише тоді, коли буде створений єдиний якісний логістичний ланцюжок між Україною і країнами ЄС у вигляді діючих сучасних інноваційних комбінованих логістичних сервісів у співпраці з великими гравцями світового транспортного ринку та ринку ЄС, – підкреслює економіст. – В іншому випадку, всі ці обіцянки будуть порожнім звуком. Або ж черговою спробою влади під гучними гаслами зарити в землю десятки мільярдів гривень, дати заробити тим, хто лояльний до неї і про себе не забути".

"Потрібно налагодити системну роботу по створенню доріг, які перестануть сходити з першим снігом"

Політолог Андрій Горбенко впевнений: проблема з дорогами не може бути вирішена одномоментно або раз і назавжди. Це робота тривала і систематична.

"Хорошою ідеєю минулої влади було делегування питання місцевих доріг на місця разом з грошима. Це дозволяє зосередитися на основних маршрутах, – зазначає Горбенко. – А тут потрібно налагодити системну роботу по створенню доріг, які перестануть сходити з першим снігом. Якщо у Гончарука це вдасться системно полагодити кілька основних напрямків, то це буде вже хорошою роботою".

Інше питання, підкреслює політолог, чи буде Гончарук робити те, що говорить. Тут – тільки час покаже, вважає Горбенко.

Дуже добре, що уряд Гончарука, розуміє: розвиток транспортної інфраструктури – заставу, у тому числі, і зростання економіки в країні. Але ми вже не раз чули про ремонти доріг і навіть про те, що іноземні інвестори готові вкладати кошти в будівництво нових транспортних магістралей, зазначає політичний аналітик Максим Маньковський.

"Попередній уряд Гройсмана навіть зробив ремонт і будівництво доріг однією із своїх "фішок", за допомогою якої тодішній прем'єр-міністр намагався провести свою партію в парламент, – нагадує експерт. – На жаль жодному уряду не вдалося зробити так, щоб дороги в країні були в задовільному стані. За останні місяці я вже чув різні цифри, починаючи від 70 млрд грн з дорожнього фонду, до нинішніх заяв Гончарука вже про 86,5 мільярда гривень, які будуть виділені на ремонт. Але це – крапля в морі, яка навряд чи зможе змінити ситуацію зі станом доріг".

Для того, щоб у найближчі 5 років дороги стали символом зростання та розвитку України, як декларує прем'єр, потрібна довгострокова програма залучення великих іноземних інвестицій, впевнений Маньковський.

"Навіщо далеко ходити, давайте подивимося на досвід Польщі, яка, на мій погляд, зробила колосальний прорив у цьому напрямку. І я зараз навіть не про мільярди євро на дороги, а про те, що будують вони їх капітально, на десятиліття. А потім вкладають кошти на підтримання їх у належному стані. Наприклад, у Німеччині, у рік на обслуговування доріг виділяється 17 млрд євро (по різним оцінкам). Хороші дороги коштують дорого", – підсумував експерт.

Як раніше повідомляли "Коментарі", в 2020 році на ремонт доріг передбачено 86,5 млрд грн, а роботи стартують з 1 березня.


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини партнерів

Новини

????????...