Рубрики
МЕНЮ
Комментарии
Державі необхідно ефективно
стимулювати використання шлакових відходів в дорожньому будівництві та виробництві будматеріалів, що дозволить вирішити Україні проблему шлакових
відвалів і поліпшити якість об'єкта будівництва, при цьому зробить його більш
економічним і екологічним. Про це заявила президент ВГО "Жива планета"
Світлана Берзіна, передає УНІАН.
За словами експерта, в розвинених
країнах шлакові матеріали повсюдно використовуються в будівництві різних
об'єктів і доріг. А в дорожньому будівництві — забезпечують кращу надійність
покриття.
"В європейському
законодавстві шлакові матеріали, як продукти металургійної,
енергетичної промисловості, не відносяться до категорії відходів взагалі. За
суттю, це побічний продукт, який на 100% може бути використаний в
будівництві. Доменні шлаки також успішно знаходять своє застосування в сільському
господарстві в якості мінерального добрива", – сказала Берзіна.
Експерт зазначила, що шлаки не роблять істотний негативний вплив на навколишнє середовище та здоров'я
людини, оскільки не містять токсичних речовин. За рівнем радіоактивності
вони більш безпечні, ніж, наприклад, граніт, щебінь або гравій. Берзіна
повідомила, що на сьогодні немає технологій обробки залізної руди для одержання
металу без утворення шлаків. Шлаки не можуть бути утилізовані в
металургійному виробництві.
"В Україні прийнята законом
стратегія екологічної політики до 2030 року, де чітко прописано, що шлаки
повинні бути використані в якості матеріалів. Ще один документ – указ
президента Володимира Зеленського про Цілі сталого розвитку України на період
до 2030 року. В указі йдеться і про такі цілі, як забезпечення переходу до
раціональної моделі споживання і виробництва", — зазначила вона.
Невирішена проблема викликає
негативну реакцію жителів промислових міст, створює конфліктні ситуації та нерідко стає предметом маніпуляцій. Наприклад, днями виконуючий
обов'язки голови Держекоінспекції Єгор Фірсов на своїй особистій сторінці в
Facebook опублікував звернення за нібито фактом недопуску позапланової перевірки на
"ММК ім. Ілліча". Підставою для перевірки була скарга про порушення правил
поводження з промисловими відходами, тобто шлаковими матеріалами. За словами
експерта, і органи державного контролю, і підприємства повинні працювати за законом. Підприємство має право не допустити будь-яку перевірку, якщо перевіряючий
орган не дотримується встановлених правил і процедур. Причини можуть бути різні —
відсутність необхідних підстав, документів, порушення строків та ін. За словами
Берзіної, порушення цих принципів з боку контролюючих органів можуть бути
пов'язані з некомпетентністю, або умисним і упередженим ставленням до
об'єкту перевірки.
"Чесно кажучи, мені не зрозуміла
логіка звернення керівника держоргану до представника бізнесу. Якщо є
впевненість у своїй правоті, треба діяти за законом, а не погрожувати публічно
або запрошувати до співпраці", — зазначила експерт.
Раніше "Коментарі" писали, що на ремонт доріг у цьому році витратять 86,5 млрд грн.
Новини партнерів
Новини