Renault, Nissan і Mitsubishi поновлюють свій альянс, щоб пережити кризу через коронавірус

Криза через коронавірус завадиа планам Renault, Nissan і Mitsubishi вивести автовиробництво на новий рівень

Коли Renault SA, Nissan Motor Co. і Mitsubishi Motors Corp. оголосили стратегічний план для їх альянсу у вересні 2017 року, їх метою було стати найбільшим у світі автовиробником до 2022 року. У середу партнери по альянсу намітять новий план з менш піднесеною метою – вижити.

"Буде реструктуризація, буде скорочення постійних витрат, буде ряд проектів, які будуть скорочені", – сказала агентству Reuters людина, знайома з планом, яка побажала не називати її.

Renault, Nissan і Mitsubishi зіткнулися з труднощами через пандемію коронавірусу. Прибуток падає у всіх трьох автовиробників, і тисячі робочих місць опинилися під загрозою, оскільки Renault і Nissan оголосять про окремі плани реструктуризації пізніше на цьому тижні.

Новий альянс, як очікується, буде зосереджений на більш систематичному поділі праці, причому один партнер буде керувати конкретним типом транспортного засобу і географією, а інші підуть за ним.

Багаторічні суперечки з приводу спільного несення витрат і структури капіталу призвели до того, що досі союз не зміг зробити вигідною свою співпрацю. Поки автовиробникам вдається успішно співпрацювати лише у питаннях спільних закупівель деталей.

Renault шукає 5 млрд євро в гарантованих державою кредитах, щоб допомогти пережити удар по продажам через глобальну пандемію. У свою чергу, французький уряд хоче, щоб Renault інвестувала в електромобілі, передові батареї та інші технології для підтримки робочих місць у Франції (державі належать 15% акцій автовиробника).

Ще одним великим питанням стане місце німецького автовиробника Daimler AG в альянсі. Daimler приєднався до Франко-японського партнерства у 2010 році, обіцяючи економію коштів для майбутніх фургонів, невеликих двигунів і пікапів. Але з тих пір спільні проекти стали рідкісними і далеко не завжди реалізуються.

Спільна робота створила проблеми для Renault, Nissan і молодшого партнера Mitsubishi, який приєднався до альянсу в 2016 році, через відмінності в корпоративній культурі і закипаючій напруженості навколо структури капіталу альянсу.

Renault володіє 43% Nissan, у той час як Nissan має 15% французького автовиробника, але не має права голосу. Ця структура викликала тертя в Японії з тих пір, як Renault врятувала свого найбільшого партнера від фінансового краху в 1999 році.

Раніше "Коментарі" писали, що міністр фінансів Франції Брюно Ле Мейр заявив, що французький автомобільний виробник Renault зіткнувся з серйозними фінансовими проблемами. Компанія в 2019 році показала найгірший фінансовий результат за десятиліття, і пандемія коронавірусу тільки погіршила ситуацію.