Рубрики
МЕНЮ
Виталий Войчук
Коли Renault SA, Nissan Motor Co. і Mitsubishi Motors Corp. оголосили стратегічний
план для їх альянсу у вересні 2017 року, їх метою було стати найбільшим у світі
автовиробником до 2022 року. У середу партнери по альянсу намітять новий план
з менш піднесеною метою – вижити.
"Буде реструктуризація, буде скорочення постійних витрат, буде ряд
проектів, які будуть скорочені", – сказала агентству Reuters людина,
знайома з планом, яка побажала не називати її.
Renault, Nissan і Mitsubishi зіткнулися з труднощами через пандемію
коронавірусу. Прибуток падає у всіх трьох автовиробників, і тисячі робочих
місць опинилися під загрозою, оскільки Renault і Nissan оголосять про окремі
плани реструктуризації пізніше на цьому тижні.
Новий альянс, як очікується, буде зосереджений на більш систематичному
поділі праці, причому один партнер буде керувати конкретним типом
транспортного засобу і географією, а інші підуть за ним.
Багаторічні суперечки з приводу спільного несення витрат і
структури капіталу призвели до того, що досі союз не зміг зробити вигідною свою співпрацю. Поки автовиробникам вдається успішно співпрацювати лише
у питаннях спільних закупівель деталей.
Renault шукає 5 млрд євро в гарантованих державою кредитах, щоб
допомогти пережити удар по продажам через глобальну пандемію. У свою чергу, французький уряд хоче, щоб Renault інвестувала в електромобілі, передові
батареї та інші технології для підтримки робочих місць у Франції (державі
належать 15% акцій автовиробника).
Ще одним великим питанням стане місце німецького автовиробника Daimler
AG в альянсі. Daimler приєднався до Франко-японського партнерства у 2010 році,
обіцяючи економію коштів для майбутніх фургонів, невеликих двигунів і пікапів.
Але з тих пір спільні проекти стали рідкісними і далеко не завжди реалізуються.
Спільна робота створила проблеми для Renault, Nissan і молодшого партнера
Mitsubishi, який приєднався до альянсу в 2016 році, через відмінності в
корпоративній культурі і закипаючій напруженості навколо структури капіталу
альянсу.
Renault володіє 43% Nissan, у той час як Nissan має 15% французького
автовиробника, але не має права голосу. Ця структура викликала тертя в
Японії з тих пір, як Renault врятувала свого найбільшого партнера від
фінансового краху в 1999 році.
Раніше "Коментарі" писали, що міністр фінансів Франції Брюно Ле Мейр
заявив, що французький автомобільний виробник Renault
зіткнувся з серйозними фінансовими проблемами. Компанія в 2019 році
показала найгірший фінансовий результат за десятиліття, і пандемія коронавірусу
тільки погіршила ситуацію.
Новини партнерів
Новини