Головна Новини Бізнес інфраструктура Заборона на авіапольоти: як будуть відновлюватися авіакомпанії після карантину в Україні
commentss НОВИНИ Всі новини

Заборона на авіапольоти: як будуть відновлюватися авіакомпанії після карантину в Україні

Експерти розповіли, чи можуть карантинні заборони призвести до розорення авіакомпаній або скуповування їх за безцінь

13 травня 2020, 13:52 comments4245
Поділіться публікацією:
Заборона на авіапольоти: як будуть відновлюватися авіакомпанії після карантину в Україні

Експерти оцінили для видання "Коментарі" дійсну в Україні "карантинну" заборону на польоти. А також спрогнозували, чи реально після цього буде відновитися авіакомпаніям, і чи не мають заборони мету розорити їх і скупити за безцінь.

У Міністерстві інфраструктури України заявили, що не планують відновлювати авіасполучення з 22 травня – дати можливого виходу з карантину, який вже обіцяли продовжити. А тому, зазначають в уряді, авіакомпанії, які відкрили бронювання рейсів з 23 травня, вводять людей в оману.

"Нас чекає колосальна перебудова авіаринку"

Специфіка авікомпаній в тому, що такі схеми як банкрутство і поглинання діють на цьому ринку дещо інакше, ніж у інших бізнесах, відзначає фінансовий експерт, експерт інституту Growford Олексій Кущ.

"Великі авіакомпанії, як правило, працюють з лізинговим авіапарком. Тобто, він не у їх власності, – пояснює експерт. – І банкрутство в цій сфері – це, насамперед, очищення ринку для нових учасників, захоплення нових маршрутів. А самі авіакомпанії як такі особливого інтересу не представляють. Головне – частка ринку і обслуговування маршрутів. Тож тут працюють не злиття або поглинання, а просто усунення конкурентів. Особливо це стосується специфічного українського ринку".

Нинішня криза вдарила по туризму та з пов'язаній з ним логістикою, в тому числі – пасажирська авіація.

"Особливість в тому, що не буде різкого відновлення перевезень, – упевнений Олексій Кущ. – Скасування карантину буде поступальним. І не тільки в Україні, але й в інших країнах. І навіть після зняття обмежень попит на авіаційні послуги різко впаде порівняно з минулим періодом – внаслідок падіння платоспроможності населення, посилення економічної кризи. Нас чекає колосальна перебудова авіаринку. В тому числі через те, що криза сталася на піку розігріву цього ринку. І тут – раптова зупинка економіки. Це буде мати серйозні наслідки для авіації. Цей ринок за параметрами розвитку буде відкинутий на рівень як мінімум п'ятирічної давності".

"Якщо ми звичайне авто поставимо на кілька місяців в гараж, не факт, що заведеться. А тут мова йде про цілу індустрію"

"Я далекий від конспірологічних теорій, що все те, що відбувається, в тому числі на ринку авіаперевезень, – це локальна змова проти якогось бізнесу. Швидше – системна слабкість нашої держави", – каже кандидат економічних наук, магістр міжнародного права Олександр Шубін.

За словами експерта, біда в тому, що наша влада не шукає, як можна вирішити ту чи іншу проблему, а просто забороняє будь-яку активність.

"Авіаперевезення, як і перевезення наземним транспортом, як і готельєри, ресторатори, є заручниками заборонних заходів, – впевнений Олександр Шубін. – Між тим, як засвідчила практика карантину, виживають найбільш нахабні. Ті, хто йде в обхід прийнятих рішень або близький до владних органів і впевнений у своїй захищеності. Приклади загальновідомі".

Авіаперевезення, за словами людей із цієї сфери, дуже специфічний вид бізнесу.

"Для середньої авіакомпанії гарний день від поганого може відрізнятися плюс-мінус сотнею мільйонів доларів, – підкреслює Олександр Шубін. – Пасажиропотоки, погодні умови, дрібні або великі поламки, випадання з графіка польотів. Багато факторів, які можуть як додати виручку, так і значно її зменшувати. Ну, а кожен день простою – це ризик неповернення на ринок, витіснення з нього. Адже йдеться про цілісну структуру: аеропорти, літаки, обслуговування... Якщо ми звичайне авто поставимо на кілька місяців в гараж, не факт, що заведеться. А тут мова йде про цілу індустрію".

Експерт підкреслює, що якщо над Європою польоти тривають, хоч і в рази менше, ніж раніше, то стосовно України – практично повна блокада.

"Незалежно від того, який резон у твоїй поїздці. Наприклад, лікарняний припис. Онкозахворювання, кардіозахворювання – на скільки збільшилася смертність від них в зв'язку з тим, що люди не можуть отримати в Україні відповідної допомоги? Навряд чи ми дізнаємося відповідь, – говорить Олександр Шубін. – Бізнес-питання, що потребують особистої присутності. Є багато моментів, які можна вирішити за допомогою відкриття авіасполучення. Безумовно, з дотриманням санітарно-епідеміологічних заходів, які все одно будуть вводитися, коли у нас відкриють авіасполучення. При нинішньому рівні інформування населення про загрози та заходи захисту, можна було дати авіагалузі можливість працювати хоча б на малому ходу. Щоб легше було при перезапуску. Бо є ризики, що в нас, грубо кажучи, кози вийдуть на аеродром – і ми відкотимося на роки тому".

До того ж, наголошує експерт, з авіасполученням пов'язані й інші галузі. Ті ж готелі.

"Можна було ввести таке правило: якщо є необхідність кудись вилетіти, ви даєте обов'язкову згоду, що після повернення пройдете період самоізоляції на власні кошти у певному готелі (мережі готелів), підготовлених відповідним чином. Тим самим отримували б хоч якийсь додатковий "хліб" наші закриті готелі, – зазначає Олександр Шубін. – Такі "перелітчики" стали б першочерговою аудиторією для проходження тестування. Той же Ізраїль ввів 14 днів проходження самоізоляційних контрольних процедур. Ви готові прилетіти-полетіти? Будь ласка! Але з додержанням ряду правил".

На думку експерта, коли влада йде шляхом повної заборони, такого роду заходи підштовхують суспільство до ігнорування заборон і законів, до правового нігілізму.

"Не кажучи вже про те, що стрімко втрачаються робочі місця, – підкреслює Олександр Шубін. – Уряду потрібно думати не чому те або це не можна, а шукати варіанти, як зробити так, щоб з певними запобіжними заходами ті ж бізнеси працювали".

"Відкриття авіасполучення також буде впроваджуватися залежно від дій тих же країн ЄС"

Експерт з питань політики і економіки Всеволод Степанюк вважає, що українська влада показала абсолютну залежність від зовнішніх вказівок з приводу карантинних заходів та графіка їх скасування.

"Тому думаю, що відкриття авіасполучення також буде впроваджуватися в залежності від дій тих самих країн ЄС, – підкреслює Всеволод Степанюк. – Зрозуміло, що зупинка перельотів боляче вдарила по українському авіабізнесу і пов'язаних з ним галузях. Насамперед – туризму"

При цьому експерт відзначає, що копіювати чужий досвід і рекомендації методично не вірно, особливо враховуючи, що в колишніх країнах СРСР досить імунізоване населення.

"Насторожують дві речі. Перше – те, що ані в Україні, ані в ЄС, ані в США немає статистики процесу захворювання. Те, що публікується, статистикою з наукової точки зору бути не може. Це просто дані з лікарень, не більше. Друге – влада не використовує можливості для збільшення забезпечення медичної галузі, як би підкреслюючи тимчасовість проблеми", — заявив експерт.

Раніше повідомлялося, що Австрія і Німеччина назвали дату відкриття кордонів.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua
comments

Новини партнерів


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!