Реформа митної служби: що вдалося зробити

Керівник митниці Максим Нефьодов почав реформу з кадрових чисток

Новий керівник митниці однією з пріоритетних за основну мету взяв собі наведення порядку в новому органі, боротьбу з корупцією і повернення близько 5 млрд дол., які щорічно недоодержує державний бюджет.

Боротьбу з корупцією Максим Нефьодов почав з традиційного для України кроку – "кадрової чистки". Він заявив, що на роботу в оновлену митницю не допущені більше 500 найбільш "сумнівних" керівників старого органу, а в цілому новий штат поповнили понад 50% співробітників "старої" митниці.

Іншим напрямком роботи стала побудова "електронної митниці", покликана зробити процес декларування максимально прозорим, простим і зручним. Окремі елементи "електронізації" митниці вдалося втілити в життя:

- заробив онлайн-сервіс розрахунку вартості при розмитненні автомобілів на єврономерах;

- СБУ через онлайн-форму провело перше доручення митниці на перевірку вантажу на Одеській митниці;

- прем'єр-міністр Олексій Гончарук встиг похвалитися, що "за його дорученням" на митницях нарешті запрацювали куплені раніше, але не працюючі 7 скануючих систем для вантажних автомобілів, що дозволяють перевіряти вантаж без фізичного огляду, тобто в рази швидше. За словами прем'єра, час перевірки скоротився з 3 годин до 10 хвилин.

Правда, як зізнався сам Максим Нефьодов, реальне впровадження "електронної митниці" в життя станеться не раніше ніж через рік – потрібен час для розробки і впровадження системи.