На прицілі у 300 журналістів: експерти розповіли, навіщо Зеленський проводить прес-марафон
Експерти вважають, що прес-марафон - це спроба команди Зеленського налагодити комунікацію з громадськістю
Сьогодні президент України Володимир Зеленський влаштовує прес-марафон. Акредитовано понад 300 журналістів. Експерти розповіли виданню "Коментарі", чому це робиться саме зараз, і які можуть бути несподіванки.
"Прес-марафон – це спроба Зеленського показати близькість до повсякденного життя народу"
Кандидат політичних наук, політолог Олексій Якубін називає несподіванкою саме місце проведення марафону - Kyiv Food Market.
"Схоже, Зеленський продовжує інерцію виборчої кампанії. Раніше був стадіон для дебатів, тепер – маркет для спілкування з пресою. Це спроба показати близькість до повсякденного життя людей. Зеленський намагається робити акцент на форму, в яку по-різному можна упакувати різні смисли. Розрахунок на те, що значна частина аудиторії буде дивитися саме на це. Але справа в тому, що вибори вже закінчилися. Люди хочуть бачити зміст, чути чіткі відповіді, відчувати реальні дії по покращенню життя в Україні".
Проведення прес-марафону саме зараз Якубін пов'язує зі спробою влади якось виправдати свої дії перед суспільством. Враховуючи, що традиційної прес-конференції до "100 днів на посаді" не було, подібний вихід до представникам ЗМІ й так є пізнім.
"Одна з головних цілей цього прес-марафону – зробити акцент на те, що "формула Штайнмайера" щодо врегулювання ситуації на Донбасі – це не "зрада". Що життю людей, які живуть в районі лінії розмежування, нічого не загрожує після розведення сил. Зеленський буде переконувати пресу і суспільство, що він працює над питанням світу. Йому потрібно перебити активність частини націоналістичних груп і п'ятого президента – Петра Порошенка – які демонізують "формулу Штайнмайера" та Мінські угоди в цілому".
"Зеленський бачить, що його команда не справляється"
Володимир Зеленський бачить, що програє інформаційну війну як всередині країни, так і в світі. З цим пов'язує сьогоднішнє дійство аналітик, фахівець з політичного PR в ToShoNado.Agency Андрій Попов.
"Офіс президента і Кабмін повністю провалив комунікацію з громадськістю, а антикризовий PR надзвичайно слабкий, - каже експерт. - При цьому поплічники президента лише посилюють цю кризу своїми суперечливими заявами і постійними скандалами. Цьогорічний марафон це якраз спроба виконати перше правило антикризового PR - провести централізацію інформаційної політики. А також спроба повернути взаємодію зі ЗМІ, розвалену Богданом і самим Зеленським, і відійти від тактики "гасіння пожеж.
На думку Попова, Зеленський має намір перейти до власного генерування інфоприводів – значить, він бачить, що його команда не справляється, і можуть бути кадрові зміни.
"Цей PR-крок запізнілий, але правильний. До нього явно сподвиг вчорашня телефонна розмова з Ангелою Меркель, яка теж не зовсім розуміє, що у нас відбувається. Їй теж потрібні були відповіді, - продовжує експерт. - Але якщо формат обрано цікавий, а значить правильний (ред. - увагу приверне точно), то є велике питання, які там будуть меседжі: президент буде лише виправдовуватися, чи знайде козирі, здатні повернути йому контроль над ситуацією. Якщо виявиться вірним другий варіант, то це має бути щось потужне, "інформаційна бомба", яку підтримує більшість населення і захід. Якщо перший, то прес-марафон нічого не змінить".
"Прес-марафон – це перший досвід великого спілкування Зеленського з українцями"
Політичний експерт Євген Магда впевнений, що несподіванки обов'язково будуть, адже марафон обіцяють тривалий.
"Очевидно, що важко буде підтримувати увагу преси навіть у такому дозованому форматі (потрапити на прес-марафон вдалося не всім). Це новий формат для України, - підкреслює експерт. - Судячи з усього, зустріч з пресою готувалася за принципом "хапай мішки - потяг відходить". В суспільстві ростуть питання щодо "формули Штайнмайера". І напруга достатньо сильна. Діалог по областях за участю міністрів і заступників міністрів виявився не надто ефективним. Є питання і по економіці, і по партії "Слуга народу", формальним членом якої, до речі, Зеленський не є".
Магда вважає, що прозвучать гострі питання, в тому числі від незалежних українських ЗМІ, від представників західної преси.
"Це – перший досвід великого спілкування Зеленського з пресою. Він виграв вибори, фактично не давши жодної обіцянки. Але звітувати за діяльність на посаді президента, безумовно, доведеться", - підкреслює експерт.
Президент Володимир Зеленський заявив, що в розмові з президентом США Дональдом Трампом в липні, стенограма якої була оприлюднена раніше, намагався привернути увагу американського лідера до України.