Рубрики
МЕНЮ
Vitalii Rozkariaka
Сьогодні президент України Володимир Зеленський влаштовує
прес-марафон. Акредитовано понад 300 журналістів. Експерти розповіли виданню
"Коментарі", чому це робиться саме зараз, і які можуть бути
несподіванки.
Кандидат політичних наук, політолог Олексій Якубін
називає несподіванкою саме місце проведення марафону — Kyiv Food Market.
"Схоже, Зеленський продовжує інерцію виборчої
кампанії. Раніше був стадіон для дебатів, тепер – маркет для спілкування з
пресою. Це спроба показати близькість до повсякденного життя людей. Зеленський
намагається робити акцент на форму, в яку по-різному можна упакувати різні
смисли. Розрахунок на те, що значна частина аудиторії буде дивитися саме на
це. Але справа в тому, що вибори вже закінчилися. Люди хочуть бачити зміст,
чути чіткі відповіді, відчувати реальні дії по покращенню життя в
Україні".
Проведення прес-марафону саме зараз Якубін пов'язує зі спробою влади якось виправдати свої дії перед суспільством. Враховуючи, що
традиційної прес-конференції до "100 днів на посаді" не було, подібний вихід до
представникам ЗМІ й так є пізнім.
"Одна з головних цілей цього прес-марафону – зробити акцент
на те, що "формула Штайнмайера" щодо врегулювання ситуації на Донбасі – це
не "зрада". Що життю людей, які живуть в районі лінії розмежування, нічого не
загрожує після розведення сил. Зеленський буде переконувати пресу і суспільство, що
він працює над питанням світу. Йому потрібно перебити активність частини
націоналістичних груп і п'ятого президента – Петра Порошенка – які
демонізують "формулу Штайнмайера" та Мінські угоди в цілому".
Володимир Зеленський бачить, що програє інформаційну
війну як всередині країни, так і в світі. З цим пов'язує сьогоднішнє дійство
аналітик, фахівець з політичного PR в ToShoNado.Agency Андрій Попов.
"Офіс президента і Кабмін повністю провалив комунікацію з
громадськістю, а антикризовий PR надзвичайно слабкий, — каже експерт. — При
цьому поплічники президента лише посилюють цю кризу своїми суперечливими
заявами і постійними скандалами. Цьогорічний марафон це якраз спроба
виконати перше правило антикризового PR — провести централізацію
інформаційної політики. А також спроба повернути взаємодію зі ЗМІ,
розвалену Богданом і самим Зеленським, і відійти від тактики "гасіння
пожеж.
На думку Попова, Зеленський має намір перейти до власного генерування інфоприводів – значить, він бачить, що його команда не справляється, і можуть бути
кадрові зміни.
"Цей PR-крок запізнілий, але правильний. До нього явно сподвиг
вчорашня телефонна розмова з Ангелою Меркель, яка теж не зовсім
розуміє, що у нас відбувається. Їй теж потрібні були відповіді, — продовжує
експерт. — Але якщо формат обрано цікавий, а значить правильний (ред. — увагу приверне точно), то є велике питання, які там будуть меседжі: президент буде
лише виправдовуватися, чи знайде козирі, здатні повернути йому контроль над
ситуацією. Якщо виявиться вірним другий варіант, то це має бути щось
потужне, "інформаційна бомба", яку підтримує більшість
населення і захід. Якщо перший, то прес-марафон нічого не змінить".
Політичний експерт Євген Магда впевнений, що несподіванки
обов'язково будуть, адже марафон обіцяють тривалий.
"Очевидно, що важко буде підтримувати увагу преси
навіть у такому дозованому форматі (потрапити на прес-марафон вдалося не всім).
Це новий формат для України, — підкреслює експерт. — Судячи з усього, зустріч
з пресою готувалася за принципом "хапай мішки — потяг відходить". В суспільстві
ростуть питання щодо "формули Штайнмайера". І напруга достатньо
сильна. Діалог по областях за участю міністрів і заступників міністрів виявився не
надто ефективним. Є питання і по економіці, і по партії "Слуга
народу", формальним членом якої, до речі, Зеленський не є".
Магда вважає, що прозвучать гострі питання, в тому числі від
незалежних українських ЗМІ, від представників західної преси.
"Це – перший досвід великого спілкування Зеленського з пресою. Він виграв вибори, фактично не давши жодної обіцянки. Але звітувати за діяльність на посаді президента, безумовно, доведеться", — підкреслює експерт.
Президент Володимир Зеленський заявив, що в розмові з президентом
США Дональдом Трампом в липні, стенограма якої була оприлюднена раніше, намагався привернути увагу американського
лідера до України.
Новини партнерів
Новини