Корупція в Дніпрі: брати Дубінські та Геннадій Корбан

В Дніпрі, за словами журналістів, змінилася "корупційна вертикаль": фаворитами чиновників стали бізнесмени з Кам'янського, формально не пов'язані з владою

Дніпро є одним з найбільших промислово розвинених міст України. Бюджет міста на 2020 рік становить близько 13 млрд грн, з яких понад 3 млрд грн передбачені на сферу ЖКГ. Але увагу до себе місто приваблює не цими цифрами, а обсягом корупції, в тому числі і в сфері ЖХГ.

До 2019 року "корупційна вертикаль" Дніпра придбала інший вигляд: фаворитами міської влади стали бізнесмени з Кам'янського (перш Дніпродзержинськ) Володимир і Леонід Дубінські, формально не пов'язані з владою.

Почавші бізнес ще в 90-х на ниві ЗМІ, в 2000-ті брати переорієнтувалися на сферу ЖКГ спочатку в рідному Кам'янському, а з 2014 року прийшли в Дніпро. Спочатку їх інтереси були зосереджені в області, і основні виграні тендери проводилися під егідою ОДА, але поступово позиції братів зміцніли, що стало особливо помітно після відставки з поста секретаря міськради В'ячеслава Мішалова.

За підрахунками журналістів, в орбіті впливу братів знаходяться близько 20 фірм, так чи інакше зайнятих у ЖКГ. Вони виконують роботи на замовлення мерії, надають послуги жителям міста, вивозять сміття і прибирають автошляхи. Сукупний обсяг тендерів, виграних братами за рахунок міського бюджету, за версією журналістів, з 2014 по 2019 роки перевищив 1,5 млрд грн. Серед найбільших з них – березневий тендер 2019 року на прибирання автодоріг на суму понад 400 млн грн для ТОВ "Екологія-Д" та ТОВ "Инкомэко".

ТОВ "Екологія-Д", до речі, також є одним з перевізників сміття в Дніпрі, ринок по прибиранню якого оцінюється близько 400 млн грн на рік і також фактично монополізований братами Дубінськими за допомогою фірм "Екологія-Д", "Экосфера Дніпро" і "АТЦ04092017".

Проте в цілому ситуація в мільйоном Дніпрі сьогодні вкрай заплутана, і хоча брати все частіше миготять як монополісти на ринку ЖКГ в місті, незрозуміла ступінь їх самостійності.

У досягненні таких "успіхів по освоєнню" міського бюджету для ЖКГ не обійтися без могутньої підтримки представників міської влади, і найкраще на цю роль підходить заступник мера - директор департаменту благоустрою та інфраструктури міськради Михайло Лисенко. Однак останній вважається в місті людиною Геннадія Корбана, і мер Борис Філатов навряд чи дозволить своєму партнерові по "Привату" або зовсім братам з провінційного міста "захоплювати" Дніпро "без свого дозволу".

Ще більше заплутаності додав січневий тендер на ремонт автодоріг в Дніпрі на суму понад 600 млн грн. Перемогу в тендері здобула фірма-новачок ТОВ "СВФ "Элитпроект". Журналісти виявили її зв'язок з ТОВ "Тракція Інфра", у якій переможець масштабного конкурсу орендував техніку, так як не має власної. Здавалося б, цього факту – відсутність своєї техніки - повинно було вистачити, щоб геть перекрити шанси фірми на перемогу, але цього не сталося. "Виною" тому якраз ТОВ "Тракція Інфра", яку пов'язують з Геннадієм Корбаном і що виграла за 2 роки тендери на ремонт доріг у місті на понад 1 млрд грн.