Рубрики
МЕНЮ
Як розумно поєднувати при держзакупівлях конкуренцію і локалізацію виробництва? Своєю думкою з виданням «Коментарі» поділився віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Денис Красніков
Багато хто говорить, що вимога про локалізацію виробництва ущемляє конкуренцію, призводить до отримання менш якісного товару споживачем внаслідок обмеження конкуренції. Але це лише частково правда. Обмеження конкуренції і зайвий протекціонізм трапляється, якщо автори реформи не знають або нехтують сучасними підходами в кращих практиках закупівельної науки, а також мало обізнані про позитивні приклади промислової кооперації.
Хотів би звернути увагу на практику, яка застосовує Польщею в держзакупівлі. Підтримуючи свого виробника, одночасно не обмежується конкуренція, а навпаки зростає, стимулюючи розвиток технології.
Умовою входу на ринок є використання місцевих деталей, модулів і механізмів, які не гірше або часто перевищують за якістю ті, що використовуються в імпортованої техніки. Так поляки покращують якість продукту, створюючи в той же час нові робочі місця всередині країни. На ринку з'являється хороший, широкий вибір техніки з сучасними рішеннями, часто максимально адаптовані під вимоги останніх технологічних рішень і під місцеві переваги клієнтів.
Так, наприклад, Hyundai Rotem почне поставки трамваїв в Польщі через кілька місяців. Буде поставлено 123 нових одиниць рухомого складу. Близько 60% компонентів забезпечують заводи Польщі та інших країн ЄС. Йдеться, наприклад, про силові установки Medcom, водійські сидіння, інші рішення.
До цього за такою самою моделлю польські комплектуючі максимально використовувалися в поставках в країну готової продукції General Elеctric.
Таким чином збільшується експорт продукції іноді на суму понад тієї, яка витрачається на закупівлю імпортної техніки. Нові технологічні рішення використовуються часто навіть головним офісом виробника для поставки моделей з польськими комплектуючими вже по всьому світу!
Внаслідок збільшення як імпорту, так і експорту зростає зайнятість у транспортній галузі, сфері послуг, збільшуються митні і податкові надходження, відбувається обмін кращими практиками ведення бізнесу і технологічними підходами в цьому секторі виробництва та суміжних галузях.
Я як віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців активно сприяю реалізації подібних програм в Україні. Зараз, наприклад, підписані попередні договори і йде пошук українських постачальників в сфері залізничного транспорту для реалізації проектів промислової кооперації з провідними світовими виробниками локомотивів.
Новости партнеров
Новини