ДУМКИ

Валерія Вагоровська : Світове цифрове загострення: чи повернуться консерватори до готівки?

09-02-2021 10:02

2

Валерія Вагоровська

Засновник і керуючий партнер міжнародної платформи платежів для бізнесу Fondy

Фінтех-експерт, засновник і керуючий партнер міжнародної платформи платежів для бізнесу Fondy Валерія Вагоровська розповіла виданню «Коментарі» про те, як змінив 2020 рік і пандемія фінансову поведінку користувачів у всьому світі

З початку 2020-го ми почали побоюватися користуватися готівкою. До цього багато років вчені з різних країн говорили, що патогенних мікроорганізмів, які "живуть" на одній купюрі, вистачить на невелику епідемію. Співробітники Нью-Йоркського університету (США) виявили на однодоларовій банкноті близько 400 їх видів. Навесні минулого року ЗМІ знову заговорили про потенційну небезпеку "брудних" грошей. У Китаї готівку із заражених регіонів вилучали і спалювали, в Туреччині почали перейматися питанням дезінфекції купюр всередині банкоматів. У ВООЗ обтічно рекомендували бути обережніше і мити руки після того, як потримали банкноти в руках.

Чи будуть люди в подальшому більше користуватися готівкою? Ні. Всього за рік навіть у затятих супротивників безготівкових розрахунків сформувалася нова культура поведінки. Не просто звички - змінилося ставлення до фінансових операцій і сервісів онлайн.

У будь-якій країні існував відсоток людей, які не довіряли онлайн-платежам. Одні боялися вводити свої дані на платіжних сторінках, побоюючись шахрайства. Інші, надивившись інтернет-мемів про покупки в мережі, або маючи особистий негативний досвід, вважали за краще з'їздити в магазин і подивитися на продукцію "вживу".

Але цілий рік в режимі обмежень не залишив простору для маневру. Люди знизили свою тривогу, вибравши відомі магазини, яким довіряють і максимально безпечні способи оплати - через відомі платіжні системи. Вони почали з питання власної безпеки і раптом виявили, що так зручніше, швидше. Ти можеш завжди вибирати товари, які тобі потрібні, а вільний від поїздок по магазинах час витрачати на себе.

Перебудовуватися довелося і фінансового сектору. Банкам - визнати, що ідентифікувати клієнта, відкрити рахунок, надати йому якусь послугу, можна без його особистої присутності в відділенні. А банківська сфера - одна з найбільш консервативних. Але банкір - не стоматолог, якому потрібна ваше фізична присутність для лікування. Тому і далі все буде йти в онлайн - кредити, платежі, депозити, покупка акцій ...

Так, це технологічно непросто, і банкам доведеться вкластися в розробку і впровадження технологій, їх безпеку, відповідність вимогам регулятора. Доведеться впроваджувати технології по віддаленій ідентифікації. Але точка неповернення в зміні співвідношення оффлайн\онлайн платежі і обслуговування на користь онлайну, на мій погляд, вже пройдена. І чим раніше ми адаптуємо свій бізнес і свої фінанси до нових умов роботи, тим безболісніше пройде для нас цей перехід.



Новости партнеров


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!