Рубрики
МЕНЮ
2
Політолог
Доктор політичних наук, доцент кафедри політичних наук філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка. Директора департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень.
Коли може відбутись голосування?
Перший заступник голови Консультаційно-експертної ради КРАІЛ Борис Баум під час круглого столу «Актуальні тенденції розвитку грального бізнесу в Україні» зазначив, що законопроєкт про оподаткування грального бізнесу мають ухвалити в середині листопада. Насправді це питання вже перезріло, адже унормування податкового навантаження мало б бути вирішене ще рік тому. Проте через деструктивну позицію деяких політичних гравців, які вкрай зацікавлені зберегти теперішній статус-кво та сприятливі умови для існування сірого ринку, питання податків було заблоковане на довгий проміжок часу. Наразі ж це треба зробити до нового року та ухвалення державного бюджету в цілому.
Політична воля президента Зеленського для цього є, адже саме він виступив головним ініціатором легалізації грального бізнесу й руйнування корупційних схем, які існували протягом 12 років так званої оборони. Але, на жаль, опір у парламенті ще зберігається, хоча жодних раціональних підстав для цього немає, лише політичні та корупційні мотиви.
Що передбачає законопроєкт 2713-Д?
У межах даного законопроєкту народні обранці мають розглянути такі питання:
‒ зниження ставки податку на доходи організаторів азартних ігор до 10%;
‒ визнання організаторів азартних ігор податковими агентами гравців, що передбачає сплату організаторами 18% податку на доходи фізичних осіб та 1,5% військового збору з людини, яка виграла гроші, для подальшого їх перерахування в бюджет;
‒ звільнення від оподаткування виграшу, розмір якого не перевищуватиме десять мінімальних заробітних плат. Згідно з законопроєктом про державний бюджет 2022 року мінімальна зарплата станом на 1 січня 2022 року буде дорівнювати 6500 гривень (близько 245$), а з 1 жовтня 2022 року – 6700 гривень.
Як бачимо, жодного скасування податків для грального бізнесу цей законопроєкт не передбачає. Все одно податкове навантаження на операторів азартних ігор залишається суттєвим. А якщо ще враховувати ліцензійні платежі, то дуже суттєвим. Проте підхід, передбачений цим законом, більшою мірою відповідає світовій практиці оподаткування азартних ігор.
Чому важливо ухвалити 2713-Д?
Передусім це питання залучення інвестицій як іноземних, так і місцевих операторів, які ще вагаються в питанні переходу роботи в повністю легальний сегмент.
Наприклад, потенційні бетингові компанії дуже чекають на ухвалення податкового закону. За оцінками експертів, сьогодні можна нарахувати 3-4 такі компанії. Якщо говорити мовою цифр, то це мінімум 18 мільйонів доларів доходу в державний бюджет від бетингових ліцензій. І йдеться лише про ліцензійні відрахування. Схожа ситуація і з іншими напрямами азартних ігор, зокрема на ухвалення закону 2713-Д чекають й найбільші B2B компанії, які поки не можуть адекватно визначити своє податкове навантаження та розрахувати потенційний прибуток.
Загалом чим прозорішим є оподаткування, тим простіше переконувати операторів переходити в легальний сегмент, а також простіше залучати інвестиції іноземних компаній, які безумовно шукають для себе вигідніші юрисдикції.
Також, коли ми говоримо про оподаткування та надходження до державного бюджету, слід зважати на те, що гральний бізнес має мультиплікаційний ефект, тобто неабиякий вплив на суміжні сфери, як, наприклад, готельний бізнес, ринок нерухомості, туристичну галузь тощо. І тут уже мова йде про десятки мільярдів гривень доходів держави.
Новости партнеров
Другие материалы автора
Новости