Рубрики
МЕНЮ
0
Політична та економічна аналітика
Політичний та економічний експерт Growford Institute, магістр державного управління, приватний підприємець. Народився на Черкащині, де впродовж десяти років займався педагогічною діяльністю, в тому числі обіймав керівні посади в закладах освіти та органах виконавчої влади. Є радником митної служби 3-го рангу. У 2005 році здобув ступінь магістра державного управління у Київському національному економічному університеті. З 2004 року консультант з економічних та політичних питань депутатської фракції у Верховній Раді України, помічника-консультанта народного депутата.
Традиційний січневий Всесвітній економічний форум у Давосі через пандемію перенесли на травень 2021 року. Він пройде не в Швейцарії, а в Сінгапурі.
Проте засновники форуму організували віртуальні сесії для обговорення глобальних проблем.
Що впало в око мені?
Старший міністр Сінгапуру Тарман Шанмугаратнам (так, так, того самого успішного Сінгапуру) зробив резонуючу заяву: «Ніхто не може спрогнозувати, як буде виглядати глобальне або навіть національне зростання економік, тому що дуже багато залежить від вірусу. Ми дуже далекі від того, щоб говорити про кінець цієї кризи. У кінці тунелю є світло, але попереду ще довгий тунель. В інтересах всіх країн подолати кризу, ІНВЕСТУВАТИ В ІНФРАСТРУКТУРУ І ЗМІЦНЮВАТИ МІЖНАРОДНІ ЗВ'ЯЗКИ З ВИСХІДНИМИ КРАЇНАМИ, щоб створити абсолютно нову фазу зростання для цих економік і для світової економіки".
Іншими словами аби отримати потрібно спочатку вкласти.
Багато було зроблено на форумі акцентів і на збільшенні споживання, але без без інфраструктурних капіталовкладень підтягнути супутні галузі та, як наслідок, збільшити споживання вкрай складно.
Вчора наш центробанк (НБУ) опублікував інфляційний звіт за 2020 рік та зробив прогнози на поточний (пруф у коментарі)
Виявляється Шанмугаратнам має рацію – економічне диво Сінгапуру може працювати і в українських реаліях. «Вплив збільшення у 2020 році державних витрат на дорожню інфраструктуру у ВВП (з урахуванням непрямих ефектів впливу на інші види діяльності) оцінено в 1.4–1.5 в.п.», - йдеться в звіті.
І далі дослівно.
«У 2020 році видатки бюджету на дорожнє господарство стали пріоритетними і стрімко зросли. Аналіз на основі тендерної документації свідчить, що для левової частки доріг передбачено поточний дрібний та середній ремонт, тож зростання цих видатків відображалося значною мірою як приріст державного споживання, а не валового нагромадження основного капіталу. Збільшення видатків бюджету на інфраструктурні проєкти позначилося на зростанні будівництва, а саме на обсягах будівництва інженерних споруд (включають зокрема транспортну інфраструктуру: залізниці, дороги, злітно-посадкові смуги, мости, естакади, трубопроводи та комунікації, дамби).
Проте для виконання будівельних робіт галузь СПОЖИВАЄ ПРОДУКЦІЮ Й ІНШИХ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ (добувної промисловості, гумової, пластмасової та іншої неметалевої продукції, користується послугами вантажного транспорту)».
Новини партнерів
Інші матеріали автора
Новини