Блог

Valerii Klochok: «Київський торт» Кличка й Верещук

Децентралізація, попри свої вади, дала можливість чиним мерам сповна «заробити» і заручитися підтримкою виборця. Але не всюди.

0

comments2309

Valerii Klochok

Політична та економічна аналітика

Політичний та економічний експерт Growford Institute, магістр державного управління, приватний підприємець. Народився на Черкащині, де впродовж десяти років займався педагогічною діяльністю, в тому числі обіймав керівні посади в закладах освіти та органах виконавчої влади. Є радником митної служби 3-го рангу. У 2005 році здобув ступінь магістра державного управління у Київському національному економічному університеті. З 2004 року консультант з економічних та політичних питань депутатської фракції у Верховній Раді України, помічника-консультанта народного депутата.


Виборчий кодекс, ухвалений парламентом минулого року перед завершенням каденції 8-го скликання та підправлений вже чинною Верховною Радою України суттєво змінив правила висування для кандидатів в депутати місцевих рад. Одним партизація допомогла, іншим навпаки – створила незручності. Але нова виборча система фактично не змінила суті та правил перегонів кандидатів на посаду голів громад. І особливо яскравими виявилися вибори в столиці. Хоча це не вперше.

 

Децентралізація, попри свої вади, дала можливість чиним мерам сповна «заробити» і заручитися підтримкою виборця. Але не всюди. Приміром в Дніпрі, Харкові, Одесі, Чернігові,  Тернополі, Івано-Франківську глави громад практично не залишили шансу своїм опонентам. Так само в і Києві пан Кличко і «заробив», і заручився. Його рейтинг згідно останнього соціологічного дослідження сягає понад 40% . Втім скандалів пан мер набрався чимало.

 

Приміром у квітні поточного року силами СБУ було затримано заступника Кличка Миколу Паворозника за підозрою у вимаганні хабара у сумі в 125 тисяч доларів від представника компанії-забудовника; також цього року ми спостерігали за скандалом з укладанням договору фінансового лізингу на купівлю 200 автобусів, що мали поповнити ряди міського наземного транспорту (за словами депутатів Київради, разом із поповненням автопарку столична влада намагається "накрутити" близько 10 млн євро.); епізод пов’язаний з додатковим фінансуванням Воскресенсько-Подільського моста; збільшення в 4 рази до 2 млрд.грн. вартості реконструкції Шулявського шляхопроводу; регулярні скандали довкола несанкціонованих надбудов у центрі міста; постійні скандали з фінансовими пірамідами компаній-забудовників і так далі. Гугл вам в поміч і ні у чому собі не відмовляйте.  

 

Усе перелічене вказує на те, що мерія тісно зрослася з бізнесом і доволі часто така співпраця містить явні ознаки порушення законодавства, зловживання та корупцію.  

 

Але, як не парадоксально, ситуація усіх хто, дотичний до схем з розпилом бюджетних коштів влаштовує. Влаштовує й багатьох киян. І на це вказує мерська кампанія, де Кличко зберігає високі позиції і має, на перший погляд, низьку конкурентність виборчих перегонів. А це є свідченням та наслідком чергової олігархічної змови. Київських ділків цілком влаштовує нинішній стан справ в столиці. По суті вони контролюють основні фінансові потоки та сектори міста: МАФи, будівельні майданчики, рітейл та гуртову торгівлю, пасажирські перевезення тощо. Товстосуми фінансують та контролюють практично усіх конкурентів Кличка, які швидше імітують боротьбу за мерство й намагаються просто зайти до Київради для подальшого розпилу 2 млрд. євро столичного бюджету.  

 

Серед потенційних та рейтингових опонентів чинна депутатка парламенту від Слуг народу Ірина Верещук, комік Сергій Притула та частий гість українських політичних ток-шоу Андрій Пальчевський. Останнього тісно пов’язують з ОПЗЖ через постійну медіа підтримку пулом телеканалів Козака. Чи будуть голосувати за коміка чи відверто проросійського кандидата в столиці покажуть вибори. Але, як показують різні соціологічні дослідження, найбільші шанси потрапити до другого туру й боротися за мерське крісло з лідером перегонів має кандидатка від «зелених» пані-мер Верещук.  

 

Чимало точиться дискусій щодо нових трендів та технологій на цих виборах. Так само, як про це говорили і на президентських виборах. Але політтехнологія у своїй класиці сповідує принцип достукатися до якомога більшого числа виборців і змусити їх прийти й проголосувати за тебе. Тут важливий базовий набір кандидата: максимально чисте минуле та вміння говорити й дискутувати. Решту якостей можна нанизати. Далі працюй з різними цільовими аудиторіями й не забувай про впізнаваність. Якщо є практичний бекграунд керівника громади - це також додатковий бонус.  

 

Усе вище перелічене у Верещук є: фінансують не олігархи, бізнес-групи чи забудовники а партія (партія СН отримала серйозне бюджетне фінансування, як політична сила, що перемогла з потужним результатом на попередніх парламентських виборах); позиціонує себе незалежно від російського чи західного впливу; сповідує центризм; веде яскраву та різнопланову кампанію; чітко формулює меседжі; програма охоплює практично усі сфери життя столиці; встигає працювати в парламенті. Одним словом - ідеальний кандидат. Навіть президент України її підтримує. А що потрібно для успішної кампанії та наступної роботи на посаді градоначальника. Це навіть не запитання а твердження.

 

Згадаймо, як багато хто з нас підіймав на вила зйомки з парасолькою (ролика, до речі до цього часу не має і не факт, що він буде) й реєстрацію Верещук в мережі TikTok. Але і через це, в тому числі, практично усі ЗМІ активно обговорюють її персону, охват аудиторії обчислюється мільйонами серед яких симпатиків буде набагато більше аніж критиків. А переможців не судять!

 

Перемогти Кличка у другому турі пані Верещук звісно буде складно. Але її антирейтинг суттєво менший ніж в чинного мера й потенціал росту більш суттєвий.  

 



comments

Новини партнерів

comments

Інші матеріали автора


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!