ДУМКИ

Олександр Сторожук : Прискорюйся або вмирай – як карантин змінив процес PR-комунікацій

12-06-2020 13:06

0

Олександр Сторожук

інтернет-підприємець, засновник платформи PRNEWS.IO

Як тільки ЗМІ не називають період карантину: світ постапокаліпсису, епоха "корони", новий час. Як би не вправлялися журналісти в спробі позначити останні події, мають рацію вони в одному – як раніше вже не буде. Це стосується всіх сфер життя людства і, в першу чергу, бізнес-процесів

Всі прогнози і тренди на 2020 рік обнулилися – ми отримали безпрецедентну ситуацію, близьку до хаосу. Вона ускладнилася тим, що вітчизняним підприємцям не доводиться розраховувати на допомогу держави і значні преференції, як у європейських країнах – кожен дереться нагору як може.

Сталося закономірне розшарування гравців ринку. Одні бізнеси з приходом карантину "закрилися" до кращих часів. Інші вирішили на гребені кризової хвилі збільшити частку ринку за рахунок затишшя і почали сурмити про себе з усіх сторін. Треті в авральному порядку переформатували бізнес-процеси і стали використовувати принципово нові для себе канали комунікації і просування. Четверті, найбільш неповороткі і найменш "діджитал" – пішли.

Як показали останні місяці – виживають не стільки найсильніші компанії, скільки гнучкі та швидкі. Перефразую фразу Джека Траута з урахуванням нових реалій – прискорюйся або вмирай. Відповідно, змінилися тренди PR і реклами.

Перше. Прискорення абсолютно всіх процесів комунікації – ніякого погодження проекту протягом кількох тижнів немає і більше не буде. За законами нового часу рішення приймаються одним днем по всій управлінській вертикалі і відразу запускаються в роботу.

З першого пункту слідує пункт другий. Для клієнта тепер розробляється відразу кілька комерційних пропозицій (проектів), що також прискорює процес прийняття рішень та початок робіт. Ніяких "наступного тижня" або "давайте вже після травневих свят". Комунікація стала більш точковою, прийшов час максимальної конкретики.

Третє. Омніканальна модель дистрибуції контенту. Ті, хто раніше просував сайт за допомогою пошуковиків, підключили соцмережі, контент-маркетинг та розміщення матеріалів у тематичних медіа. Або навпаки: хто знаходив нових клієнтів через instagram і facebook, підключили контекстну рекламу і обзвон клієнтів.

Четверте. Розуміння, прогнозування і своєчасна реакція на споживчі настрої. Несподіваним "побічним ефектом" пандемії став вихід комунікації PR-ринку з ЦА на новий виток розвитку. Стало зрозуміло, що на інформаційні хвилі і коливання необхідно реагувати оперативно, адекватно і органічно. Карантин посилив крайності – всі ми на власні очі переконалися в тому, як важливо розуміти настрої людей і формувати відповідні меседжі.

П'яте. Цифровізація, онлайн-формат роботи і Zoom. Завдяки пандемії, український бізнес екстрено переніс робочі процеси з оффлайна в онлайн. У свою чергу, це прискорило діджитал-трансформацію брендів та перерозподіл бюджетів на користь інтернет-комунікацій.

Шосте. Вимірність результатів вийшла на перший план. Важливі не тільки кост-ефективність виробництва, але і реальні метрики. Бажання замовника розуміти в цифрах, скільки саме клієнтів приведе йому розміщення контенту на конкретному ресурсі.

Сьоме. Соціальна відповідальність та соціальні проекти компаній з прикладного інструмента для поліпшення іміджу і роботи на камеру в період кризи стали мегаканалом для комунікації як із зовнішніми клієнтами, так і з внутрішніми клієнтами (співробітниками) компаній.

Восьме. Те ж відноситься і до внутрішніх каналів комунікації зі співробітниками – з прикладного, недооціненого в Україні інструменту вони стали топовими каналами для управління ситуацією всередині компанії. Власники і керівники великих бізнесів навчилися говорити з колективом, озвучувати вголос важливі, іноді непопулярні рішення – це прорив. На допомогу їм прийшли телеграм-канали, групи у фейсбуці, корпоративні чати і YouTube (іноді одночасно).

Дев'яте. Відмова від оффлайнових PR-заходів. Карантин закінчився, але посткарантинный період буде продовжуватися: тому більша частина проектів у зовнішніх та внутрішніх комунікаціях надовго переведені в онлайн. Дні корпоративної культури  тімбілдінги, семінари тощо всерйоз і надовго переїхали в корпоративні чати та інші майданчики.

Десяте. Репутаційний менеджмент. І в більш спокійний час він був потужним інструментом зміцнення бренду і формування споживчої лояльності. Сьогодні репутація стала очевидною "подушкою безпеки" для компанії і ще одним каналом комунікації з існуючими та потенційними клієнтами. Рекомендації, відгуки і "сарафанне радіо" викликають особливу довіру саме в кризовий період, коли на рахунку кожна копійка і ризик помилитися з вибором підрядника прирівнюється до ще однієї катастрофи.



Новости партнеров


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!