logo_ukra

Coinspot 03.07.2020

BTC/USD

9079.50

ETH/USD

226.49

LTC/USD

41.42

НБУ 03.07.2020

USD/UAH

27.25

EUR/UAH

30.60

RUB/UAH

0.38

comment

Рубрики

comment

МЕНЮ

ДУМКИ

Іван Толкачов : Інструкція для виборця. Як не помилитися на місцевих виборах

26-06-2020 11:06

Іван Толкачов

PR-консультант

Місцеві вибори стартували. Це абсолютно точно. На білл-бордах з'являється політична реклама, ТБ-новини (особливо місцеві) окупували балакучі голови діючих мерів і тих, хто ними хоче стати, а продуктові набори від особливо дбайливих майбутніх кандидатів в деяких містах почали роздавати ще в травні. Чи вистачить цього, щоб привернути увагу втомленого від обіцянок виборця? А найголовніше, чи зможе яскрава картинка і «гречка» переконати проголосувати за потрібного політика?

В останні кілька років, після довгої перерви, у виборчих штабах все популярнішою стає ідея "ходіння кандидата в народ". Нібито люди втомилися від політичної реклами, але добре йдуть на контакт при особистому спілкуванні. На місцевих виборах при обмеженому колі місцевих ЗМІ такий підхід здається вірним. Але це тільки на перший погляд. Вибори у Верховну Раду минулого року переконливо показали, що успіх кандидата або партії не залежить від кількості особистих зустрічей з людьми. Їх успішно замінив Фейсбук.

Природно, без спілкування з виборцями кампанія не може обійтися. Але зараз зустрічі використовуються виключно як інформаційні приводи або навіть як декорації для зйомки чергового відео. "Головне замалюватися", – ось девіз і керівництво до дії для більшості штабів кандидатів. Спілкування з людьми та з'ясування їх проблем – не головне.

Але незалежно від того, як будується кампанія, є важливий момент – що говорить і обіцяє виборцям кандидат. І найголовніше – чи здатний кандидат виконати обіцяне, хоча б теоретично.

На рівні територіальної громади чи міста це видно особливо гостро.

Дивно голосувати за кандидата в мери або в депутати районної ради на підставі його обіцянок закінчити війну в Україні, перемогти корупцію або взагалі "відновити" країну. Такі або подібні таким посили можуть свідчити тільки про прогресуючу манію величі або про не занадто високий рівень інтелекту.

Місцеві вибори не повинні бути змаганням політичних програм. У них і політики в класичному розумінні не повинно бути!

В ідеалі, місцеві вибори – це конкурс цілком конкретних бізнес-планів розвитку певної території і людей, які на них проживають.

Жителі громади повинні отримати рецепти вирішення своїх проблем. Це про дороги і світлофори, дитячі садки та школи, лікарні та поліклініки, графіки водопостачання і ремонт ліфтів, озеленення вулиць і безпритульних тварин, дитячі та спортивні майданчики. Список можна продовжувати до нескінченності. Але саме з мільйона таких невеликих питань насправді і складається наше життя. Причому рецепти повинні бути не лише зрозумілі, прості і реальні, але ще й чесні. Це і повинно стати основними критеріями для вибору у день голосування.

І не варто звалювати всі біди громади на мера-невдаху, якщо ви спочатку голосували за мера-політика або мера-шоумена. Пам'ятайте, що, голосуючи за якогось кандидата, ми підтримуємо запропонований їм шлях розвитку і розділяємо разом з ним відповідальність.

Міський голова або депутат, навіть найбільшого міста, ніякий не політик. Це щось середнє між директором ЖЕКу, кризовим менеджером і службою психологічної допомоги. Адже, на виборах голови ОСББ або голови батьківського комітету, ми голосуємо, виходячи з ділових та особистих якостей кандидата, а не його партійної приналежності. Чому ж на виборах голови або депутата територіальної громади повинно бути по-іншому?!

Новости партнеров

Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!