ДУМКИ

Діана Дуцик : Результати місцевих виборів будуть, з точки зору прогресивних змін, - невтішні

23-10-2020 12:10

0

Діана Дуцик

виконавча директорка Українського інституту медіа та комунікації

Виконавча директорка ГО «Український інститут медіа і комунікації» Діана Дуцик висловила виданню «Коментарі» думку, що новинний порядок деннийо під час виборів визначають не журналісти

На питання "Чому новинний порядок денний під час виборів визначають не журналісти?" нема простої відповіді. Особливо, коли йдеться про регіональні медіа. Але факт полягає у тому, що вони таки не визначають новинний порядок денний (коли йдеться про політику і суспільно-важливі теми), у першу чергу в період виборів.  А хто ж його визначає? Усі, кому не ліньки. Тільки не журналісти. Схоже на те, що вони вже давненько здали свої позиції. Новини за підписом пресслужби тієї чи іншої політичної партії чи кандидата – зовсім не рідкість у місцевих ЗМІ. Такі новини, як правило, не марковані, як політична реклама. Їх називають "джинсою". І цим новинам на місцях дуже мало хто протиставляє незаангажовану журналістську аналітику.

Таким чином, новинний порядок денний формують за нас – політики та їх прессужби і політтехнологи. Медіа у більшості своїй пасивно відтворюють сконструйовану кимось політичну дійсність. Їхня царина – все, що поза політикою, а з точки зору рейтингів – це або кримінал та злочинність, або катастрофи, або в сьогоднішніх умовах – COVID-19.

Моніторинг висвітлення в регіональних онлайн-медіа цьогорічних місцевих виборів, який проводила коаліція громадських організації у складі "Українського інституту медіа та комунікації", "Платформи прав людини", Комісії журналістської етики, Асоціації "Жінки в медіа" та  StopFake, показав, що тема виборів пасе задніх серед інших тем, а лідирують теми про COVID-19, про катастрофи та інциденти, та про злочинність. Навіть та невелика частка новин про вибори, яка є, не настільки якісна та інформативна, аби громадяни могли робити усвідомлений вибір. Більшість медіа має своїх фаворитів, тоді як велика частина суб’єктів виборчого процесу залишається поза їхньою увагою. І якщо умовний виборець читає лише один сайт, він ніколи не зможе розібратися в складних виборчих комбінаціях. Бо йому нав’язують одного, у крайньому разі - кількох кандидатів. І коло замикається. Результати місцевих виборів будуть, з точки зору прогресивних змін, - невтішні. І в деяких регіонах ми побачимо реванш проросійських політичних сил – моніторинг чітко показав їхню активність в окремих областях. 

Чому так відбувається з медіа? Причин багато. Але одна, ключова, впирається, хоч це і банально, в гроші. Ми не маємо цивілізованого ринку медіа. Його не може бути в країні, де політику визначають олігархи або місцеві "князьки та феодали".



Новости партнеров


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!