Рубрики
МЕНЮ
На цьому тижні президент Володимир Зеленський підписав закон, який повертає відповідальність за декларування недостовірної інформації і за неподання суб'єктом декларування декларації, яка була скасована рішенням Конституційного суду України (КСУ). Але ситуація навколо КСУ залишається непростою. Про те, як її намагається вирішити парламент, виданню "Коментарі" розповів народний депутат України IX скликання, член депутатської фракції політичної партії "Європейська Солідарність" Сергій Алексєєв
"Верховна Рада ухвалила зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення щодо особливостей складання адмінпротоколів стосовно суддів та суддів Конституційного суду. Цим рішенням було встановлено особливості антикорупційного контролю НАЗК за суддями і суддями КСУ.
Ще парламент 8 скликання ухвалив важливі законопроекти з пакету антикорупційної реформи, завдяки чому Україна отримала безвіз. Однак вони були скасовані рішенням Консиуційним Судом. І схвалений закон 4471 із довгою назвою "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення особливостей складення протоколу про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172-4-172-9 та 188-46, 212-15 стосовно судді, судді Конституційного Суду України" передбачає особливості складання адміністративного протоколу щодо суддів. Саме через це КСУ скасував закони, які дозволяють НАЗК перевіряти декларації.
Важливо було максимально оперативно ухвалити новий закон та пов’язаний з ним 4470 "Про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції" щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції". Щоб ще у 2020 році НАЗК повернули можливість перевіряти декларації.
Крім того, раніше було відновлено можливість е-декларування
посадовцями, бо тим же рішенням КСУ статтю 3661 "Декларування недостовірної
інформації" Кримінального кодексу України було визнано такою, що не відповідає
Конституції. Для напрацювання нового законопроекту в парламенті була створена
спеціальна робоча группа. На
початку її роботи ми одразу домовились про виключно юридичний контекст роботи - без політичних мотивів.
Було багато дискусій та обмінів думок. Врешті-решт все
звелось до одного питання - передбачати або не передбачати позбавлення волі за
недостовірне декларування. Враховуючи, що завданням законопроекту був вихід з
конституційної кризи, а не занурення в ще більшу, єдиним компромісним рішенням
стало - включити в законопроект саме можливості
обмеження волі за недостовірне декларування статків у розмірі понад 4000
прожиткових мінімуми. Таким чином,
ми отримали шанс, що КСУ повторно не скасує цей закон.
Тут важливо відзначити, що відповідальність у вигляді
обмеження волі може наступати за недекларування або недостовірне декларування саме
законного майна, походження якого можна довести, а не нажитого злочинним
шляхом. Якщо йтиметься про незаконне майно - є дві інші статті Кримінального
кодексу України з зовсім іншими можливими покараннями.
Цей закон не ідеальний. Однак наразі він єдино можливий і зможе відновити е-декларування. Подальше затягування відновлення декларування могло призвести до легалізації нечистими на руку посадовцями незаконних статків та доходів".
Новости партнеров
Новини