ДУМКИ

Роман Сластьон : Урожай 2021: важливі висновки для України

12-07-2021 17:07

0

Роман Сластьон

генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу»

В Україні намолочено перший мільйон тонн зерна нового врожаю 2021 року. Перспективи і проблеми оцінив для порталу «Коментарі» генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Роман Сластьон

В Україні намолочено перший мільйон тонн зерна нового урожаю 2021 року. Традиційно розпочали в Степу (в степовій зоні України, до якої входять Запорізька, Дніпропетровська, Одеська, Херсонська, Миколаївська, Луганська і Донецька області - прим. ред.) з озимого ячменю та пшениці. В решті регіонах – збиральна кампанія на низькому старті.

Перші результати підтверджують очікування рекордного врожаю зерна. Урожайність по першому мільйону тонн – 37 ц/га цьогоріч, проти урожайності - 31 ц/га 2019 року, в якому був встановлений рекорд в 75 млн т зерна. І це при тому, що урожайність в 37 ц/га сформована переважно збором площ на Херсонщині районами, де все ж були порівняно гірші погодні умови.

Другий висновок, який  можна зробити – збиральна кампанія розпочалася на 2 тижні пізніше, ніж зазвичай. Це було прогнозовано через порівняно низькі температури в травні та затяжні зливи. Аналогічна затримка вірогідна й для пізніх культур. Тож врожай матимемо більший, а часове вікно для збору  значно вужче, що ставить нові виклики для логістики.

А от залізнична і авто логістика справлятися з цими викликами поки не надто готова. Представники УЗ заявляють, що розраховують на вал лише в 64 млн т. Нових організаційних підходів чи збільшення технічної спроможності в Укрзалізниці по обробці вантажів так і не відбулося. Натомість маємо заявлене чергове підняття тарифів на 8% і нерозуміння кінцевої вартості перевезень, особливо в пік сезону.

Автологістика теж не надто обнадійлива. Нові жорсткі і місцями безглузді положення прийнятих законів, що посилюють відповідальність за "перегрузи" і дають більше повноважень Укртрансбезпеці вже відобразились в зростанні тарифів на автоперевезення на 20-30% в Південних областях. З вступом нових норм закону з 1 жовтня, цілком імовірним буде дефіцит зерновозів для збору врожаю з полів, який також затягуватиме обмолот кукурудзи на зиму, а то й на весну 2022 року.



Новости партнеров


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!