Рубрики
МЕНЮ
1
Політолог
Доктор політичних наук, доцент кафедри політичних наук філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка. Директора департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень.
З огляду на ці прості й зрозумілі речі невідомо чому, дехто думає, що з гральним бізнесом має бути все якось інакше? Дуже багато сьогодні є спекуляцій та маніпуляцій на темі податків для грального бізнесу. Особливо смішно чути деяких політиків, які розповідають, що начебто гральний бізнес хочуть звільнити від сплати податків, ухваливши багатостраждальний законопроект 2713-д. Тож розберімось з ситуацією та розставимо всі крапки над "і".
Почнемо з того, що є зараз. Наразі податкове навантаження на гральний бізнес є вкрай високим. Так, організатори азартних ігор сплачують:
• 18% податку на прибуток;
• 22% ЄСВ;
• GGR (податок на валовий гральний дохід) з 10% до 18%;
• 19,5% податок на виграш гравця;
• 20% ПДВ за суміжні контракти за різними напрямами, пов'язаними з організацією та проведенням азартних ігор.
Вражає? Ні? Тоді додайте до цього переліку ще найдорожчий в Європі ліцензійний платіж (мова про десятки мільйонів доларів залежно від виду азартних ігор). Така кількість податків навряд чи може робити цей бізнес в Україні рентабельним, а тому податки для гемблінгу необхідно систематизувати та збалансувати. Саме цього чекає легальний ринок азартних ігор від ухвалення законопроекту 2713-д, який вже понад рік парламентарі не можуть ухвалити. Позитивний ефект від збалансування податків очевидний - компанії зможуть швидше розвивати свій бізнес, працевлаштовувати нових працівників, відкривати нові гральні заклади, а внаслідок цього всього й більше наповнювати державний бюджет. Також це відкриває дорогу для іноземних інвесторів, які розуміючи фіскальну політику, зможуть прорахувати свої потенційні прибутки й зайди працювати в нашу країну.
Що ж передбачає 2713-д? Невже скасовує податки у сфері азартних ігор? Безумовно - ні! Залишається податок на прибуток (18%), збалансовується GGR (для всіх видів азартних ігор він стає 10%), також зберігається оподаткування гравців, проте встановлюється розмір виграшу, з якого треба буде сплачувати податки (понад 10 мінімальних зарплат), ну і наостанок до введення системи онлайн-моніторингу не буде зменшено й ліцензійні платежі. Тому цей законопроект спрямований на створення умов для активного розвитку легального гемблінгу в Україні, а не на зменшення податків.
В іншому випадку наявна нерентабельність рано чи пізно змусить сьогодні вже легальний бізнес знову піти в тінь. І всі вже витрачені зусилля стануть марними. Бізнес в будь-якому разі буде зацікавлений повернути свої інвестиції, і краще, щоб це було можливо зробити у легальний спосіб. Тим паче, що обіцянка проголосуватиподатки звучала з самого початку легалізації.
Таким чином, або ми збалансуємо податки для азартних ігор, або їх робота в легальному сегменті стане нерентабельною і вони знову підуть в тінь. Легальні оператори азартних ігор очікують ухвалення законопроекту 2713-д, адже вони зможуть швидке розвивати свій бізнес, створювати робочі місця й відповідно наповнювати бюджет. Також збільшиться й цінність ліцензій, адже працювати в чорну та сіру відтепер стане абсолютно невигідно.
Новости партнеров
Другие материалы автора
Новости