Блог

Алексей Буряченко: Торгівельна ізоляція рф. Наслідки та прогнози

Санкції в дії.

3

comments7003

Алексей Буряченко

Политолог, кандидат политических наук, доктор философии, юрист, финансист

Исполнительный директор Ассоциации органом местного самоуправления "Международная ассоциация малых громад"

Російська економіка опинилася у найсильнішій торговельній ізоляції через агресію проти України. Така новина останні декілька днів гуляє на шпальтах ЗМІ і, що цікаво навіть на російським медіаресурсах. Невже прозріння? Щось мало віриться. Але, те, що російська економіка падає в «торгівельну яму», як зауважують в експертному середовищі, із-за повномасштабного вторгнення в Україну, це факт, який не можна вже приховати і про це говорять навіть дані мінекономрозвитку рф, які були нещодавно озвучені.

 

Отже, на 75% залежна від імпорту споживчих товарів, на 55% - від імпорту ліків і займає менше 1% на світовому ринку ноу-хау та винаходів, російська економіка після початку війни з Україною опинилася у найсильнішій торговельній ізоляції.

 

*Для інформації: інші статистичні дані теж були не кращі. За глобальним індексом інновацій (Global Innovation Index Report 2021, INSEAD, WIPO) росія займала 47-е місце у світі (наприклад, США – 3-тє), а також - 15-те місце з випуску патентів на винаходи, 23-є за цитованими науковими текстами, 21-е за рейтингом університетів, 43-е за видатками на програмне забезпечення у ВВП, 52-е за насиченістю експорту високотехнологічною продукцією, 71-е за часткою в експорті інформаційних технологій, 52-е за рівнем витрат на освіта у ВВП, 32-те за рівнем витрат на дослідження та розвиток та 48-е за часткою високотехнологічних виробництв.

 

Падіння імпорту порівняно з лютим досягало 50%, повідомив голова мінекономрозвитку рф. Хоча ці дані, скоріш за все інші(більші) але їх складно перевірити, оскільки офіційну статистику росія вже три місяці не публікує так як Федеральна митна служба рф засекретила дані, посилаючись на ризики «спекуляцій».

 

Але за підрахунками Інституту міжнародної економіки Пітерсона (PIIE) імпорт із країн, які ввели санкції проти росії, знизився на 60%, а з тих, що не приєдналися до санкцій - на 40%. Якщо брати статистику щодо «великих торгових партнерів» росії, то картина буде наступна: поставки з Німеччини впали на 70%, з Японії - на 76%, з Південної Кореї - на 74%. Навіть Китай, на який так сподівалися у Кремлі, скоротив експорт до росії на 38%. Також, як повідомляє Finanz -- практично зупинилися контейнерні перевезення з Європи: обіг портів Балтійського басейну в червні впав на 85%. 

 

Як зауважують дистриб'ютори Apple та Samsung, на сьогодні в росії спостерігається, так би мовити, «товарна яма», асортимент скорочується і якщо брак гаджетів частково вирішує паралельний імпорт (товар «сірого ринку»), то з технологіями та товарами для промисловості справа набагато складніша. Так, до прикладу, «Норнікель» втратив половину традиційних постачальників обладнання, а спроба домовитися про альтернативи обернулася проблемами, повідомив виробничий директор компанії. До речі, тут знову підвели сподівання на Китай.

 

На тлі цього, ще одна цікава новина. Випуск автомобілів в росії впав на 97%. Російський автопром - галузь, де безпосередньо зайняті 300 тисяч осіб, а з урахуванням суміжних виробництв - три мільйони, - переживає клінічну смерть. За підсумками травня випуск легкових автомобілів скоротився на 96,7% - тобто в 30 разів на річному вираженні, прозвітував росстат. За місяць із конвеєра зійшли лише 4 тисячі машин, хоча до війни це було 100 тисяч і більше. З 20 автозаводів, які працювали в країні на початку року, до літа залишилися лише два: це китайський Haval у Тульській області та багатостраждальний «АвтоВАЗ», який з перебоями, щотижня зупиняючи конвеєр, намагається випускати Lada Granta без подушок безпеки та ABS. Підкреслю, їздити на таких машинах можна буде лише Росією. А інших машин купити зараз в росії майже неможливо. Отже, продаж у травні впала на 84%, за даними росстату. А дилери розпродають залишки та намагаються знайти нових постачальників у Китаї. Але поки що марно, як зауважують експерти -- імпорт китайських машин до росії з початку війни впав у 6 разів. Про проблеми російського автопрому я детально аналізував у статті «Назад в минуле» -- реалії російського автопрому або феєричне повернення «Москвича» / https://comments.ua/ru/blog/nazad-v-minule----realii-rosiyskogo-avtopromu-abo-feerichne-povernennya-moskvicha-1899.html.

 

Отже, оголосивши «недругами» більше половини світової економіки, Кремль анонсує грандіозні плани. Як ми бачимо із ЗМІ путін постійно вимагає від технологічного нуля відтворити автопром, навчитися виробляти електроніку, а уряд оголосив про плани випускати по 100 літаків на рік - як за часів СРСР. Що окрім іронії більше нічого не викликає. Але поки російські чиновники міркують над завданнями путіна і чи є в Росії компетенції хоча б для простих речей? Російська економіка, за тими ж даними статистики, які ще були у відкритому доступі, у рік випускає одну ковдру на 70 чоловік, одну сукню на 12 жінок і жодної праски на 145 мільйонів населення

 

Таким чином, перетворюючи росію на «закриту фортецю» путін ізолює російську економіку, а весь досвід світової історії говорить про те, що закриті економіки згасають. Так сталося із СРСР, куди путін натхненно повертає росію. Не будемо йому в цьому перешкоджати.) 



comments

Новости партнеров

comments

Другие материалы автора


Новости

Подписывайтесь на уведомления, чтобы быть в курсе последних новостей!