Блог

Ihor Petrenko: Місцеві вибори 2020: як борються за владу в містах-супутниках Києва

На місцевих виборах основна увага ЗМІ та експертів переважно зосереджена на електоральних баталіях в обласних центрах та столиці. Інформація про невеликі міста, як правило, з’являється в ситуації якихось скандалів та неординарних «зашкварів». Проте, життя великих міст тісно переплітається з життям міст-супутників, які входять до відповідної агломерації, особливо це стосується столиці.

0

comments5638

Ihor Petrenko

Політолог

Політолог, доктор політичних наук. Доцент кафедри політичних наук філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка. Директора департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень.

На місцевих виборах основна увага ЗМІ та експертівпереважно зосереджена на електоральних баталіях в обласних центрах та столиці. Інформація про невеликі міста, як правило, з’являється в ситуації якихось скандалів та неординарних «зашкварів». Проте, життя великих міст тісно переплітається з життям міст-супутників, які входять до відповідної агломерації, особливо це стосується столиці. Так, майже всі основні кандидати на посаду мера Києва говорять про необхідність співпраці населених пунктів в межах київської агломерації, адже багато мешканців міст-супутників столиці працюють та відпочивають саме в Києві, тобто проводять левову частку свого життя не в місці постійного проживання. З огляду на це цікаво, якборються за владу в найближчих до Києва містах, що обіцяють своїм мешканцям та якими технологіями здобувають симпатії своїх виборців.

За приклад пропоную взяти стотисячне місто київської агломерації Бровари. Так, в цьому місті за посаду міського голови боряться 12 кандидатів: Сергій Боголюбов (керуючий партнер юридичної компанії, самовисуванець), Віктор Бойко (тимчасово не працює, ПП ОПЗЖ), Владислав Бульба (тимчасово не працює, ПП «Громадський рух «Хвиля»), Ярослав Добрівський(співробітник охорони, самовисуванець), Валерій Іваненко (директор центру реабілітації дітей з інвалідністю, ПП «Європейська солідарність»), Вікторія Коваленко (директор ТОВ «Брук-Бетон Сервіс», ПП «Перемога Пальчевського»), Юрій Маслак (безробітний, самовисуванець), Дмитро Ратніков (МЗС України, ПП «Слуга народу»), Ігор Сапожко (Броварський міський голова, ПП «Команда Ігоря Сапожка – «Єдність»), Андрій Саук (ФОП, ПП «Голос»), Роман Сімутін (заступник гендиректора КП КОР «Друкар», ПП «Українська стратегія Гройсмана»), Юрій Скотніков (директор СТ «Господар 1», ПП «Громадський рух Миколи Томенка «Рідна Країна»).

Згідно опитування проведеного «Бюро соціологічних досліджень «Ніка», наразі на цих перегонах вимальовується два лідери – чинний мер Ігор Сапожко, якого готові підтримати 30,5% виборців та кандидат від СН, український дипломат, кандидат економічних наук, який займається громадською діяльністю в Броварах з 2002 року Дмитро Ратніков, за якого готові віддати свої голоси 21,2% мешканців Броварів. Причому удослідженні зазначається, що Дмитро Ратніков поступово наздоганяє Ігора Сапожко, скоротивши відрив майже на 4% після попереднього дослідження в другій половині вересня. Ратніков веде досить сильну інформаційну кампанію, зокрема вперше в Україні почав використовувати агітаційні матеріали з доповненою реальністю – діджитал газету, відповідні листівки, брошури з програмою та навіть власну голограму. Також допомагає Ратнікову скорочувати розрив із Сапожко те, що в мешканців є певно втома, адже чинний мер вже 13 років керує Броварами. Крім того, грає на пониження рейтингу Сапожко і низка корупційних скандалів та кримінальних справ проти нього. Трійку лідерів замикає висуванець від ЄС Валерій Іваненко, якого готові підтримати 9,1% виборців. Четверту позицію займає Вікторія Коваленко з активом у 7,2%, п’яту – Андрій Саук(7,0%), шосту – Роман Сімутін (6,3%), сьому – Сергій Боголюбов (4,9%), восьму – Юрій Маслак (2,3%), дев’яту – Ярослав Добрівський (1,5%). Не визначилось 10% броварчан.

Якщо Ратніков прагне здобувати голоси виборців сильною інформаційною кампанією та новими технологіями, то висуванець від «Голосу» Андрій Саук не скупиться на обіцянки, зокрема обіцяє мешканцям міста збудувати метро – Броварське метро на вісім станцій. Щоправда креативу на назви станційне вистачило, зокрема деякі станції будуть мати назву «Сільпо», «Інтернат» та «Торгмаш».

Як бачимо, не лише вибори в обласних центрах мають свої цікавинки, а й невеликі міста можуть поповнити скарбничку неординарної політичної реклами.Кейс Броварів також цікавий і тим, що скоріше за все у фіналі ми будемо мати протистояння кандидата від місцевого політичного проекту та представника загальнонаціональної політичної сили.


comments

Новини партнерів

comments

Інші матеріали автора


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!