Стадія ембріона, але потенціал є: у Ryanair розповіли про українські авіаперевезення і майбутнє авіасполучення
Портал "Коментарі" продовжує спецпроект "Comm:Corp" – цикл інтерв'ю з представниками глобальних зарубіжних компаній в Україні і з іноземними дипломатами, за підсумками яких редакція розробить план інвестиційного розвитку країни. Герой нашого нового інтерв'ю – Девід О'Брайан, комерційний директор Ryanair, який більше 15 років працює в сфері авіа. Про те, чому ірландська авіакомпанія не використовує українські літаки "Антонов" і як Ryanair висловлюється про МАУ, читайте у нашому матеріалі
СПЕЦПРОЕКТ "Comm:Corp"
Ryanair - ірландська авіакомпанія, яка позиціонує себе як найдешевший лоукостер Європи. Компанія була заснована у 1984 році ірландським мільйонером Тоні Райаном, Крісом Райаном і власником туристичного агентства Ліамом Лонерганом. На сьогоднішній день Ryanair перевозить понад 152 млн пасажирів в рік на більш ніж 2400 щоденних рейсах.
Повітряний флот авіакомпанії нараховує понад 470 літаків. Ще 200 суден Ryanair має намір замовити, щоб знизити тарифи і збільшити свій пасажиропотік до 200 млн осіб на рік.
У листопаді 2018 року Ryanair почала виконувати рейси з України. До 2020-го лоукостер має намір обслуговувати 44 маршруту з Києва, Львова, Одеси, Харкова та Херсона.
"Сфера авіаперевезень в Україні повна потенціалу..."
– Девід, коротко опишіть компанію Ryanair.
– Ryanair – це найкраща компанія з усіх, що коли-небудь існували.
– Яка бізнес-стратегія Ryanair в Україні? Вона є універсальною для всіх країн?
– Наша стратегія – це найнижчі тарифи, краща пунктуальність, краща надійність, найнижчий рівень викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище та найширший вибір напрямків. Ця стратегія універсальна для всіх країн, в яких працює Ryanair.
– Чи вважаєте ви Україну комфортної країною для ведення бізнесу? Чи були у вашій компанії проблеми з веденням бізнесу в Україні?
– Компанія Ryanair задоволена прогресом і тими процесами, які відбуваються сьогодні в Україні. У нас досі не було проблем, які ми не могли б вирішити з допомогою важкої роботи і рішучості в бажанні надати українцям наші послуги.
– Поговоримо про сферу авіаперевезень в Україні. Як би ви її охарактеризували? Кого вважаєте своїми конкурентами в Україні, Європі і як оцінюєте себе на тлі суперників?
– Ми вважаємо, що сфера авіаперевезень в Україні зараз знаходиться в ембріональному стані, але при цьому вона сповнена потенціалу. Що стосується конкурентів, то ми вважаємо, що сьогодні жодна компанія, яка працює в Україні, не може побити тарифи Ryanair. Наші сильні сторони – це низька вартість перельотів, великий вибір прямих рейсів у величезну кількість міст, надійність та пунктуальність. При цьому слабка сторона всього одна – надмірна скромність.
– Як ви оцінюєте МАУ?
– Останній раз я літав з МАУ більше 25 років тому, тому мені складно оцінювати їх сервіс. Єдине, що можу відзначити, що це дуже дорога авіакомпанія.
генеральним директором Данон в Україні Наталі Алькер яка розповіла, як компанія зі світовим ім'ям бореться з підводними течіями українського бізнесу і в чому секрет успіху її команди.
Також ми поспілкувалися з директором з розвитку бізнесу Huawei Україна Олександром Сербіним, який повідав, як великі компанії-постачальники рішень почуваються на українському ринку, чи є перспектива у програми "Держава в смартфоні, а також пояснив, чому українцям поки не потрібен мобільний зв'язок п'ятого покоління.
А комерційний директор Air France-KLM Group in CIS and Ukraine Франк ван 'т Хоф розповів нам про український ринок авіаперевезень і пояснив, чому ми всі можемо найближчим часом пересісти на потяги.