Рубрики
МЕНЮ
Людмила Грубник
Ryanair — ірландська авіакомпанія, яка позиціонує себе як найдешевший лоукостер Європи. Компанія була заснована у 1984 році ірландським мільйонером Тоні Райаном, Крісом Райаном і власником туристичного агентства Ліамом Лонерганом. На сьогоднішній день Ryanair перевозить понад 152 млн пасажирів в рік на більш ніж 2400 щоденних рейсах.
Повітряний флот авіакомпанії нараховує понад 470 літаків. Ще 200 суден Ryanair має намір замовити, щоб знизити тарифи і збільшити свій пасажиропотік до 200 млн осіб на рік.
У листопаді 2018 року Ryanair почала виконувати рейси з України. До 2020-го лоукостер має намір обслуговувати 44 маршруту з Києва, Львова, Одеси, Харкова та Херсона.
– Девід, коротко опишіть компанію Ryanair.
– Ryanair – це найкраща компанія з усіх, що коли-небудь існували.
– Яка бізнес-стратегія Ryanair в Україні? Вона є універсальною для всіх країн?
– Наша стратегія – це найнижчі тарифи, краща пунктуальність, краща надійність, найнижчий рівень викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище та найширший вибір напрямків. Ця стратегія універсальна для всіх країн, в яких працює Ryanair.
– Чи вважаєте ви Україну комфортної країною для ведення бізнесу? Чи були у вашій компанії проблеми з веденням бізнесу в Україні?
– Компанія Ryanair задоволена прогресом і тими процесами, які відбуваються сьогодні в Україні. У нас досі не було проблем, які ми не могли б вирішити з допомогою важкої роботи і рішучості в бажанні надати українцям наші послуги.
– Поговоримо про сферу авіаперевезень в Україні. Як би ви її охарактеризували? Кого вважаєте своїми конкурентами в Україні, Європі і як оцінюєте себе на тлі суперників?
– Ми вважаємо, що сфера авіаперевезень в Україні зараз знаходиться в ембріональному стані, але при цьому вона сповнена потенціалу. Що стосується конкурентів, то ми вважаємо, що сьогодні жодна компанія, яка працює в Україні, не може побити тарифи Ryanair. Наші сильні сторони – це низька вартість перельотів, великий вибір прямих рейсів у величезну кількість міст, надійність та пунктуальність. При цьому слабка сторона всього одна – надмірна скромність.
– Як ви оцінюєте МАУ?
– Останній раз я літав з МАУ більше 25 років тому, тому мені складно оцінювати їх сервіс. Єдине, що можу відзначити, що це дуже дорога авіакомпанія.
– Охарактеризуйте лояльність ваших клієнтів. Які методи та інструменти відстеження лояльності клієнтів використовуєте?
– Наші клієнти продовжують повертатися через наші низькі тарифіи і широкого вибору маршрутів. Наприклад, більше половини з них в 2018 році раніше літали з нами і в 2017 році. Ми дізнаємося про ставлення людей до нас за допомогою опції "Оцініть мій рейс" Ryanair, завдяки якій через додаток або електронну пошту всі клієнти можуть залишити відгук про політ з нами. Так, наприклад, минулого місяця 86 % опитаних клієнтів (більше 145 000 чоловік) оцінили свій рейс Ryanair як "Відмінно / Дуже добре / Добре". Ми вітаємо такий зворотний зв'язок. Це спонукає нас постійно покращувати якість обслуговування наших клієнтів.
– Як ви просуваєте і рекламуєте свою компанію в нашій країні?
– Знову-таки, ми використовуємо наші сильні сторони в роботі з місцевою аудиторією. А рекламу здійснюють самі клієнти, які передають з вуст у вуста інформацію про винятково низькі тарифи і відмінний сервіс.
– Чи є Ryanair соціально відповідальною компанією?
– Як європейська авіакомпанія № 1, Ryanair зробила більше для європейської інтеграції і регіональної зайнятості, ніж будь-яка інша компанія в Європі. Крім того, ми вважаємо, що ми зобов'язані допомагати благодійним організаціям, які потребують фінансування. Також ми надзвичайно пишаємося нашими екологічними партнерствами. Наймолодший авіапарк в Європі, ефективна витрата палива дозволили нам постійно знижувати викиди CO2 і стати найбільш екологічно чистою авіакомпанією в Європі. Ми номер 1 за ефективністю використання вуглецю, і ми будемо продовжувати лідирувати.
– Скільки українців працюють в Ryanair?
– У родині Ryanair більше 55 національностей, в тому числі багато українців, які особливо відзначилися в Ryanair Labs – нашому відділі розробки програмного забезпечення.
– Розкажіть про корпоративну мотивацію співробітників.
– Співробітники Ryanair отримують хороші зарплати. Крім того, вони мають хороші можливості для просування по кар'єрних сходах. І ми мотивуємо співробітників тим, що надаємо їм такі можливості з першого ж дня роботи.
– Чому Ryanair не експлуатує українські літаки "Антонов"?
– Boeing запропонував найсучасніший літак за найнижчою ціною.
– Розкажіть про прямі вильоти з українських міст. Куди літаєте? Скільки напрямків?
– Дуже скоро Ryanair буде працювати в 5 українських аеропортах на 43 маршрутах в 14 країнах. 19 з цих маршрутів будуть абсолютно новими і з'являться влітку 2020 року. І ось буквально в грудні 2019 року ми запускаємо новий маршрут – з Херсона в Краків.
– Як ви оцінюєте безвізовий режим між Україною та Європою?
– Безвізовий режим між Україною і Європейським Союзом – дуже важливий крок. Раніше українці були позбавлені можливості літати безпосередньо у європейські країни. Тепер у них така можливість є.
– Як часто ви проводите акції і продаєте знижкові квитки?
– Кожен день на 40 ринках країн Ryanair проводяться акції з низькими тарифами.
– Які основні тенденції розвитку авіасполучення в світі?
– Перше – це консолідація. Наприклад, йдеться про такі компанії, як Thomas Cook, Adria, Eagle Azur. Друге – увага до навколишнього середовища. Ринок авіаперевезень прагне до екологічних польотів, зменшення викидів CO2.
Девід О ' Брайен – випускник Ірландського військового коледжу. Після навчання продовжив військову кар'єру, займаючи посади в авіасфері і агробізнесі на Близькому Сході, в Росії і Азії.
З 2002 року зайняв посаду директора з польотів і наземних операцій Ryanair. У 2014 році став комерційним директором Ryanair.
Одружений, у нього четверо дітей.
Нагадаємо, раніше портал "Коментарі" у рамках спецпроекту "Comm:Corp" публікував інтерв'ю з генеральним директором Данон в Україні Наталі Алькер яка розповіла, як компанія зі світовим ім'ям бореться з підводними течіями українського бізнесу і в чому секрет успіху її команди.
Також ми поспілкувалися з директором з розвитку бізнесу Huawei Україна Олександром Сербіним, який повідав, як великі компанії-постачальники рішень почуваються на українському ринку, чи є перспектива у програми "Держава в смартфоні, а також пояснив, чому українцям поки не потрібен мобільний зв'язок п'ятого покоління.
А комерційний директор Air France-KLM Group in CIS and Ukraine Франк ван 'т Хоф розповів нам про український ринок авіаперевезень і пояснив, чому ми всі можемо найближчим часом пересісти на потяги.
Новини партнерів
Новини