Рубрики
МЕНЮ
0
росія не сидить склавши руки в очікуванні, що її придушать економічно. Щоб подолати наслідки санкцій, накладених на її нафту, вона в надкороткий час змогла купити по світу сотні старих танкерів. Попри те, що всі все бачать, через різні юридичні складнощі, бюрократичні проволочки, а подекуди й фінансову вигоду робити з цим щось суттєве наші партнери не поспішають. Наслідок - обсяг нафти, що транспортується цим флотом, зріс з 2,4 млн барелів на день у червні 2023 року до 4,1 млн у червні 2024 року.
Боротися з “тіньовим флотом” передусім потрібно розширенням і посиленням санкцій, аби ці судна просто не могли заходити в територіальні води або порти інших країн. На жаль, цей процес не є швидким. Тільки удар 15-го пакету антиросійських санкцій Ради Європейського Союзу прийшовся на танкери рф. До списку додали 52 нові судна, на які поширюється заборона доступу до портів та інших послуг, пов'язаних з морським транспортом.
Усього суден, що працюють на рф, під санкціями ЄС тепер 79. І хоче це вже відчутно, та цього все ще недостатньо для створення суттєвих проблем танкерам з російською нафтою. Українська розвідка вже ідентифікувала 238 суден, які використовують окупанти для обходу цінових обмежень на нафту. І нарощення “флоту” не припиняється.
Санкції ефективні тільки коли вони тотальні й рішучі. А прогалини в них швидко знаходяться й закриваються. Інакше ми отримуємо такі от ситуації, коли обсяги торгівлі нафти й газу танкерами зростає, а отже й прибутки рф. Необхідно знайти кожен корабель та компанію, які причетні до “тіньового флоту”, і накласти на них обмеження, або пригрозити цим. Дати зрозуміти, що покарання за невиконання санкцій будуть такими відчутними, щоб навіть найбільш жадібні ділки ще тричі подумали, а чи потрібно воно їм. Тільки так ми можемо перекрити або хоча б суттєво зменшити цей потік валюти в рф.
Новини партнерів
Інші матеріали автора
Новини