Блог

Ihor Petrenko: Мінфін VS легальний гральний бізнес: чому чиновники прагнуть знищити нову індустрію

З самого початку запровадження та розвиток грального бізнесу в Україні були під загрозою зриву.

1

comments4999

Ihor Petrenko

Політолог

Політолог, доктор політичних наук. Доцент кафедри політичних наук філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка. Директора департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень.

На перших порах «схемщики» та політики-популісти усіляко збивали ухвалення профільного закону, потім вони взялися за податкові зміни, а ось тепер вже Мінфін вступив в гру і прагне задушити в зародку гральний бізнес, протягуючи злочинний проект положення щодо фінансового моніторингу. Складається враження, що в цьому міністерстві готові ухвалити будь-які положення, які не сприяють розвитку грального бізнесу.

Чому ж це відбувається? Вочевидь, такі дії продиктовані прагненням повернути собі шмат пирога, адже з початком реформи державного регулювання азартних ігор Мінфін втратив свою монополію на цю сферу, а також втратив можливість управляти сірим та чорним ринками, які наразі держава активно закриває. Тому запропоноване Мінфіном положення про фінмоніторинг можна розглядати як своєрідну інституційну помсту.

Щоб не бути голослівним пропоную розглянути деякі неадекватні вимоги Мінфіну.

Наприклад, Мінфін хоче зобов’язати всіх організаторів азартних ігор мати автоматизовану систему, хоча це право, а не обов’язок суб’єктів господарської діяльності. Безглуздими є вимоги Мінфіну в тому, щоб гравець приходив в казино пограти з вагоном документів, не просто з паспортом, що є логічним, а ще й з банківськими виписками та з довідкою про заробітну плату.

Далі, будь-хто, хто змінював прізвище, наприклад жінка після заміжжя, автоматично потрапляє в групу підвищеного ризику. До півищеного ризику також, наприклад, відносяться молоді люди до 25 років та люди похилого віку, які не те, що прийшли в казино пограти, а просто мають бажання купити за 5 гривень лотерейний квиток. Вони мають додаткову заповнити анкети, а їх гра має додатково контролюватися.

І таких речей в пропозиціях Мінфіну безліч.

Категорично проти такого підходу виступає Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей, адже пропозиціі Мінфіну унеможливлюють роботу Комісії над розвитком цієї сфери таким чином, щоб вона наповнювала бюджет держави, приносила інвестиції в державу та забезпечувала соціальний захист наших громадян. Тобто нівелюються всі ті речі, які були з самого початку закладені ініціаторами. Проект Мінфіну вводить неадекватні вимоги до цього ринку й стимулює його закриття. Фактично Мінфін робить все можливе, щоб повернути ринок в часи його «закриття», коли процвітали чорні схеми та криміналітет, бюджет держави не поповнювався, а гравці були беззахисні і про жодні соціальні функції цього бізнесу мова не йшла.

Понад те, проект Мінфіну не підтримує і Державна регуляторна служба України. Там чітко зазначають, що цей проект не відповідає вимогам регуляторної політики.

Про якість пропозицій Мінфіну також свідчить і кількість правок, які подали спеціалісти UGC. Мова йде про 140 правок на 70 аркушах. Це позиція організаторів азартних ігор та експертів  галузі. Потрібен прозорий та конструктивний діалог між всіма стейкхолдерами, а не підкилимні ігри Мінфіну, який прагне помститись за руйнацію багаторічної годівниці.

Фінансовий моніторинг, безумовно, має бути, але точно не в такому вигляді, щоб просто вбити гральний ринок.



comments

Новости партнеров

comments

Другие материалы автора


Новости

Подписывайтесь на уведомления, чтобы быть в курсе последних новостей!