Блог

Алексей Буряченко: Черговий мегапроект путіна із-за санкцій, не запускається. Російська залізниця просить ЄС зняти санкції

Санкції в дії.

6

comments5994

Алексей Буряченко

Политолог, кандидат политических наук, доктор философии, юрист, финансист

Исполнительный директор Ассоциации органом местного самоуправления "Международная ассоциация малых громад"

Санкції, як я вже неодноразово наголошував мають поступовий характер але, разом з тим, це важливий стратегічний інструмент у боротьбі проти російського агресора. Так і цього разу будівництво енергооб’єктів для розширення Східного полігону рф зірвалося через санкції, які були введені Євросоюзом і США у березні цього року на державний холдинг Російські залізничні дороги у відповідь на повномасштабну війну росії проти України. 

 

Введені санкції мають фінансовий характер, тобто, «забороняється прямо чи опосередковано купувати, продавати, надавати інвестиційні послуги чи допомагати у випуску чи іншим чином поводитися з переказними цінними паперами та інструментами грошового ринку, випущеними після 12 квітня 2022 року, з...». *Для інформації: холдинг Російські залізничні дороги (повна назва -- Відкрите акціонерне товариство «Російські залізничні дороги» (ВАТ «РЗД») -- російська державна вертикально інтегрована компанія, власник інфраструктури загального користування та найбільший перевізник російської мережі залізниць. Утворена у 2003 році на базі Міністерства шляхів сполучення росії. 100% акцій належать рф, Уряд рф виконує від імені держави повноваження акціонера ВАТ «РЗД».

 

Проект «Східний полігон», це проект розвитку залізничної інфраструктури БАМа та Транссибу, здійснюється за державної підтримки відповідно до рішення путіна (зауважу, є на особистому контролі) та Уряду рф. Приблизна вартість проекту, на сьогодні 2,7 трлн рублів (але вартість постійно змінюється, зрозуміло на збільшення). Відмічу проект впроваджується із 2013 року. Проект передбачає, посилення ліній електропостачання Транссибу та БАМу: будівництво та реконструкція тягових підстанцій; технічне переоснащення контактної мережі; технічне переоснащення ліній електромереж; комплексна реконструкція станцій Туринська та Хилок Забайкальської залізниці. Головна мета проекту -- усунути дефіцит пропускної спроможності залізничної інфраструктури в азіатській частині росії, який наразі стає на заваді розвитку економіки. Згідно з затвердженими планами, в результаті реалізації проекту можливості мережі РЖД з перевезення вантажів повинні збільшитися на 66 млн тон, що дасть новий імпульс у розвитку десяткам видобувних та промислових проектів російського бізнесу в Сибіру та Далекому Сході, а також імпульс до зростання міжнародних проектів та ділових зв'язків із східними сусідами. На сьогоднішній день, «Східний полігон» є одним із наймасштабніших проектів РЗД за обсягами реконструкції. Також, зауважу, цей проект є важливою складовою проекту Нового Шовкового шляху через Росію але так як він постійно виходить з планового графіку і накладених санкцій то Китай на території росії його заморозив. А, слід відмітити, проект Новий Шовковий шлях, це інфраструктурний проект, який зв'язує Китай з європейським ринком і водночас дозволяє проникнути на ринки транзитних країн.

 

Отже, проект «Східний полігон», знову відкладено на невизначений строк. Як стверджує ПАТ «Россети» (оператор електричних мереж в росії, який входить у систему ВАТ «РЗД») вони не зможуть вчасно здати свою частину проекту, зокрема збудувати три ЛЕП по 500 кВ через відмову західних компаній від постачання обладнання. Йшлося про наступні електромережі: Нижньоангарська -- Усть-Кут №1 з підстанцією «Нижньоангарська», Нижньоангарська -- Усть-Кут №2 та Нижньоангарська -- Таксімо з підстанцією «Таксімо». Загальна вартість будівництва цих об'єктів – 114,8 млрд рублів. Так як від продовження співпраці з ПАТ «Россети» відмовилася американська General Electric, яка постачала комплектуючі для вимикачів 500 кВ. А російська ЕКРА -- виробник релейного захисту та автоматики -- заявила про затримку та неможливість виготовлення вторинних систем для підстанції «Нижньоангарська». Раніше планувалося, що другий етап розширення Східного полігону, який дозволить збільшити пропускну спроможність БАМа та Транссибу до 180 млн. тонн на рік, завершиться у 2024 році. Усього ПАТ «Россетям» доручили побудувати 25 енергооб’єктів. Як зауважують представники ВАТ «РЖД» що через перенесення термінів обсяг перевезень Східним полігоном буде обмежений поточним режимом. Але, відчутний дефіцит пропускних потужностей може виникнути, якщо електропостачання не запустять до кінця третього кварталу 2023 року. Як ми вже розуміємо – не запустять.

 

Хоча голова ПАТ «Россети» Рюмін і пообіцяв путіну завершити роботи зі здвигом на 9 місяців але думаю, що і за дев’ять місяців проект «не родиться», оскільки санкції ніхто знімати не збирається, і вони тільки почали набирати обертів. Адже, якщо було б інакше то у липні ВАТ «РЗД» не направляла би заяву до Ради ЄС про скасування введених щодо неї обмежень. Про що, до речі, РЖД повідомила в Telegram. В заяві було зауважено, що – «На думку компанії, санкції ЄС спрямовані на обмеження можливостей ВАТ «РЗД» виконувати соціально значущі, гуманітарні функції та є дискримінаційними по відношенню до населення рф. Крім того, вони суперечать значній кількості норм міжнародного права та актів самого ЄС. <  > Крім того, Рада ЄС безпідставно, порушуючи правові принципи та норми, внесла компанію до списку санкцій, що встановлює заборону на залучення фінансування. Крім негативного гуманітарного ефекту, санкції спричиняють порушення базових правових принципів свободи ведення бізнесу та володіння майном. < > Експортні ембарго відносно залізничної техніки стали прямою та єдиною причиною припинення компанією Siemens виконання договірних зобов'язань щодо постачання та технічного обслуговування поїздів «Сапсан» та «Ластівка». Тим самим у позасудовому порядку були розірвані господарські ланцюжки, що складаються протягом багатьох років, і зруйновані сумлінні відносини між російськими і європейськими контрагентами. <  > Зважаючи на незаперечний зв'язок між правовими порушеннями та викликаною ними дискримінацією населення Росії, ВАТ «РЖД» у заяві на адресу Ради ЄС закликає скасувати санкції, що застосовуються до нього».

 

Ну що тут можна сказати, мабуть сильно припекло якщо такий державний холдинг як ВАТ «РЗД» просить про зняття санкцій. Нагадаю, за допомогою проекту «Східний полігон» росія хотіла збільшити пропускну спроможність своїх залізничних артерій. Так як нинішніх російських транспортних потужностей замало для прискореної переорієнтації економіки країни на Схід. Зауважу, логістика стала однією з головних проблем для росії за умов санкцій. Російська влада в публічній риториці неодноразово апелювала до швидкого розвороту російської економіки на «східний напрямок», проте насправді трансформація виявилася практично неможливою. Так, сьогодні, на простої у рф перебуває понад 150 тис порожніх залізничних вагонів через зміну напрямів вантажопотоків унаслідок санкцій проти Росії. І це тільки за офіційними даними самої рф.

 

Також, слід відмітити, компанія ВАТ «РЗД» зіткнулася з технічними проблеми з виплатами за зовнішнім боргом через санкції Великобританії. Через що компанія не спромоглася погасити випуск доларових єврооблігацій у термін. РЗД мали 5 квітня погасити випуск єврооблігацій номінальним обсягом близько $605 млн і виплатити накопичений дохід за ним. Емітент єврооблігацій, RZD Capital, не зміг отримати від РЗД кошти для виплат власникам цих боргових паперів. Раніше РЖД не змогли вчасно провести купонні виплати з єврооблігацій, номінованих у рублях, швейцарських франках та британських фунтах.

 

Ще раз підкреслю, модернізація БАМу та «Транссибу» -- один із найбільших інфраструктурних проектів у росії. Навесні цього року Газпромбанк та «Бамтонельбуд-Міст» запропонували передати розширення Східного полігону в концесію. З такою ідеєю вони звернулися до путіна. Вони пообіцяли вкласти 1,5 трлн рублів на будівництво тунелів і мосту через Амур і досягти до 2035 року провізної спроможності 260–280 млн тон -- це більше, ніж РЗД закладала у варіанти третього етапу проекту. Ну що ж, російські чиновники як бачимо майстри міфологем, адже вони добре навчилися за багато років путінського режиму, що головний інстинкт, це інстинкт самозбереження, і щоб вижити треба створювати міфи для свого лідера(путіна). Такий міф як «друга армія у світі» ми вже бачимо в дії на території України, який розбився об Україну та наші доблесні ЗСУ. 


comments

Новини партнерів

comments

Інші матеріали автора


Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!