Рубрики
МЕНЮ
Елена Волкова
48-річний пілот Сергій Хоменко – один з 11 українців, котрі трагічно загинули 8 січня в Ірані. Виявляється, екс-військовий, який був командиром підрозділу авіаескадрильї "Блакитна стежа", полковник, що мав за плечима 7600 годин нальоту і якому довіряли перевозити керівних осіб Міноборони на борту, в той фатальний день не повинен був летіти в Тегеран. Однак Сергія Хоменка замість Туреччини відправили другим пілотом на борту лайнера "Тегеран – Київ". Про це "Коментарям" розповів близький друг загиблого і, за сумісництвом, його колишній командир – екс-начальник відділу реалізації договору з Відкритого неба управління верифікації Генштабу ЗСУ Юрій Андрієнко.
За його словами, незадовго до трагедії вони з Сергієм зідзвонювалися і збиралися побачитися після його повернення в Бориспіль, однак цей рейс виявився останнім. "Це був прекрасний друг і сім'янин, дуже грамотний і досвідчений льотчик з величезним стажем. Він був командиром на АН-26, АН-30 і Ту-134, і мав великий досвід в управлінні "Боїнгами", — розповідає Юрій Андрієнко. – Батько Сергія – військовий пілот, середній брат теж льотчик. Старший син пішов по стопах батька і зараз навчається на пілота".
З армії Сергій Хоменко пішов у 2012 році, а "Міжнародним авіалініям України" він присвятив останні п'ять років життя. "Він був льотчиком від Бога, був чудово підготовлений. У нас були польоти в різних умовах, і Сергій успішно керував літаками різного типу", — каже полковник. Юрій Андрієнко – штурман з великим стажем — передбачає, що ракета, випущена Іраном по українському лайнеру і яка вразила кабіну пілотів, вбила трьох льотчиків миттєво...
У Хоменко
залишилися люблячі дружина, двоє синів і
батьки, які хочуть, щоб тіло Сергія як можна швидше повернули додому. "Прощання
відбудеться в Борисполі. Найімовірніше, Сергія поховають на алеї, де
поховані його колишні товариші по службі – військові пілоти", — каже друг загиблого.
Нагадаємо, катастрофа літака Boeing-737 авіакомпанії "МАУ", що виконував рейс "Тегеран-Київ", відбулася 8 січня близько 6 ранку. На борту перебували громадяни 7 країн — 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед них — 11 громадян України. Всі, хто знаходилися на борту, загинули.
Представник аеропорту Тегерана розповів про те, що причиною аварії українського пасажирського літака в Ірані стало загоряння двигуна. Проте в авіакомпанії версії про технічну несправність і помилку екіпажу відкинули. Пізніше стало відомо, що літак під час польоту зробив розворот і намагався повернутися в аеропорт. У зв'язку з інцидентом, українським компаніям заборонили здійснювати польоти в Іран до з'ясування причин катастрофи літака "МАУ".
9 січня західні експерти повідомили, що літак Boeing-737 "Міжнародних авіаліній України" був випадково збитий іранської зенітною ракетою. Пізніше цю інформацію також озвучив прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо, представники Міністерства оборони США, а також влада Великобританії та Австралії. Проте держсекретар США Майк Помпео не виключив, що причиною катастрофи літака "МАУ" в Ірані могла стати технічна несправність лайнера.
Влада Ірану спочатку офіційно спростувала причетність до аварії літака, але, в підсумку, 11 січня вони офіційно визнали, що збили український авіалайнер "ненавмисно". За словами військових, це
сталося, тому що літак здійснив різкий поворот у бік
засекреченої військової бази.
Новини партнерів
Новини